Salemonsen_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg har da nettop montert en ny kjøler på skjermkortet mitt, jeg har dobbelt sjekket om det kansje kunne være kjølepasta som var kommet på siden osv, men det var det altså ikke. Skjermkortet er et 7950GT og kjøleren er en Zalman VF700-AlCu... Håper på svar raskest mulig. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Trenger litt mer info her, starter vifta? Hva skjer når du starter pcen? Pipelyder, skrur den seg av igjen, etc. Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 litt mer info hadde ikke skadet, er det helt sort skjerm eller står det no input signal eller noe lignende der? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 litt mer info hadde ikke skadet, er det helt sort skjerm eller står det no input signal eller noe lignende der? 8668522[/snapback] Mer info? alt av hardware står jo i signaturen.... Nei sjermen er helt svart. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Trenger litt mer info her, starter vifta? Hva skjer når du starter pcen? Pipelyder, skrur den seg av igjen, etc. 8664939[/snapback] Ja viftene starter å alt er som det skal være men jeg får ikke opp noe skjermbilde... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sjekkliste; Har du sjekket at strømkablen til skjermkortet er satt i? Har du prøvd med begge skjermutgangene på skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Sjekkliste; Har du sjekket at strømkablen til skjermkortet er satt i? Har du prøvd med begge skjermutgangene på skjermkortet ditt? 8669383[/snapback] Ja det har jeg... Men det var litt kjølepasta på når jeg skulle starte pcen første gang men det fjernet jeg, Jeg fikk vite idag av elektro lærerne mine at kjølepasta leder ikke strøm... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Det er feil, enkelte kjølepastaer leder strøm Edit: Fortell oss hvilken kjølepasta du har brukt så finner vi ut om det er det som er problemet. Endret 22. mai 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Det er feil, enkelte kjølepastaer leder strøm Edit: Fortell oss hvilken kjølepasta du har brukt så finner vi ut om det er det som er problemet. 8670275[/snapback] zalman thermal grease.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor GUD la det ikke være strømførende Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) tja.. Det er jo flere av dem også?? Inneholder den sølv?? de fleste ledende inneholder sølv... EDIT: er den helt hvit er den sannsynligvis ikke ledende Endret 22. mai 2007 av Hagr Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg fant ut hva som var problemet! det fulgte med noen bitte små plast "ting" som skulle på før skruene Nå er de montert så nå funker alt som det skal å GPU'en er 10-15 grader kaldere akkurat slik om de hadde lovet meg Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Hei.. igjen.. Skjermkortet mitt tok kveld igår da jeg var under "heat-up" testen på kortet brukte ATI-tool, men når jeg hålte på så kom det først masse artifacts (Artifacts er vel slike prikker på skjermen som man helst ikke vil ha?) iallefall så fikk jeg det... så jeg slo av datamaskinen så fort jeg kunne siden den ikke ville slå av denne heat-up prosessen... men når jeg skulle in i BIOS for å sjekke om alt var okey der så flimret det der også... Jeg kommer inn i windows men oppløsningen er på ca 640x480 og det er type 16 farger med ****** mange prikker som ikke skal være der! Er skjermkortet mitt død nå? hvis så... noen som vet om noen billige men gode skjermkort som jeg kan ha til Juli uten noen spessielle problemer? -Salemonsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå