Gå til innhold

HJelP! Svart skjem pga nvidia !

Anbefalte innlegg

Hadde forceware 160.03 vista 64bit.som ga bluescreen og div i spill.

Avinstallerte, driveren, og brukte programmet driver cleaner pro til å fjerne resten av driverene, Etter restart fyrer jeg opp Forceware 158.42 vista64 beta.Etter tilsynelatedene problemfri innstallasjon. starter jeg pcen på nytt.

Og kommer nesten til innlognings skjermen, før skjermen går svar, og gir beskjed om No signal. trykker reset knappen og prøver på nytt. men samme skjer igjen.

går Inn via safemode. Avinstallere driveren og prøver på nytt med Forcevare Version: 158.18 vista x64 som er den som ligger på nvidia sin hjemmeside.

Samme driden skjer Igjen, kommer til innlognins skjermen og alt blir svart. Restarter dritten på nytt, hopper inn i safemode, avinstallere Driver, Og alle spor etter nvidia. prøver så forceware 160.03 ijen, Og Samme JÆVLA TING SKJER! Svart skjem, Og no signal ....

Sitter nå uten sikkelig skjemdrivere og får ikke spilt et eneste spill..

Noen som Vet råd?

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde forceware 160.03 vista 64bit.som ga bluescreen og div i spill.

Avinstallerte, driveren, og brukte programmet driver cleaner pro til å fjerne resten av driverene,  Etter restart fyrer jeg opp Forceware 158.42 vista64 beta.Etter tilsynelatedene problemfri innstallasjon. starter jeg pcen på nytt.

Og kommer nesten til innlognings skjermen, før skjermen går svar, og gir beskjed om No signal. trykker reset knappen og prøver på nytt. men samme skjer igjen.

går Inn via safemode. Avinstallere driveren og prøver på nytt med Forcevare Version: 158.18 vista x64 som er den som ligger på nvidia sin hjemmeside.

Samme driden skjer Igjen, kommer til innlognins skjermen og alt blir svart. Restarter dritten på nytt, hopper inn i safemode, avinstallere Driver, Og alle spor etter nvidia. prøver så forceware 160.03 ijen, Og Samme JÆVLA TING SKJER! Svart skjem, Og no signal .... 

Noen som Vet råd?

8664484[/snapback]

Prøv å instalere windows på nytt, eller prøv med 100.65 driverene. De brukte jeg en god stund fordi jeg fant dem stabile.

Lenke til kommentar
Restarter dritten på nytt, hopper inn i safemode, avinstallere Driver, Og alle spor etter nvidia. prøver så forceware 160.03 ijen, Og Samme JÆVLA TING SKJER! Svart skjem, Og no signal .... 

Noen som Vet råd?

8664484[/snapback]

Jeg har selv testet de driverene du prøver deg på med 8800GTS/GTX, i Vista 64-bit, uten noen probelmer.

Iallefall ikke et så alvorlig problem som at skjermen bare blir svart i innloggingen.

Høres på meg ut som at det er noe annet som er galt i maskinen din. Har du kjørt grundig test på minnet (memtest86)?

Er noen komponenter overklokka? (RAM, GPU, CPU?)

Lenke til kommentar

Har kjørt windows memtest,men pcen har funka stabilt fram til nå

ram,fsb og cpu er overklokka, Er jo merkelig at uten nvidia driver så funker windows problemfritt. Ingen som har noe bedre løsning enn å måtte formatere windows??

Har nesten 400 gb data på hardisken og ingen plass å jør av det

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar
Har kjørt windows memtest,men pcen har funka stabilt fram til nå

ram,fsb og cpu er overklokka, Er jo merkelig at uten nvidia driver så funker windows problemfritt. Ingen som har noe bedre løsning enn å måtte formatere windows??

Har nesten 400 gb data på hardisken og ingen plass å jør av det

8672548[/snapback]

Windows memtest vil ikke kunne teste alt minnet tror jeg...

For å kjøre en sikkelig test bør du boote til en egen CD med memtest86, jeg har opplevd at memtest i Windows ikke klarer å ta feil detekteres i memtest86

Har du fremdeles problemer hvis du klokker ned alt til standard

Hvorfor ting skjærer seg når du starter en driver? Det kan være fordi driveren får allokert et minneområde med feil i av Windows, og når ikke driveren lastes, så brukes ikke dette minneområdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...