SiBC Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hei. Jeg kjører vista ultimate på en hjemmebygd pc. Noen ganger når pc'n har skrudd av skjermen over natta (ikke ventemodus) så er det vanskelig å "vekke" den igjen, jeg har som regel løst problemet ved å trykke på ventemodusknappen på tastaturet for å sette den i ventemodus og så vekke den ved å bevege musa. Men nå, den siste gangen, så gikk ikke dette og pc'n ville ikke våkne. Jeg tok derfor å skrudde av pc'n ved å holde inne hovedbryteren. Når jeg så skulle starte pc'n på nytt så startet alle viftene, HD og DVD-rom, men vifta på skjermkortet (som vanligvis bare har gått i 1-2sek) går kontinuerlig. Skjermen er død og mottar ikke noe signal, og pc'n oppstartsmeny og windows starter ikke... Noen som vet noe om dette problemet? Har prøvd å reset'e CMOS uten at det hjalp. Endret 22. mai 2007 av Remi88 Lenke til kommentar
SiBC Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2007 Er det ingen som vet noe om et slikt problem. Alle vifter går, vifta på skjermkortet går konstant (noe som er nytt, ikke vanlig ved vellykket oppstart), HD starter opp og DVD-Rom er også ok. Jeg har prøvd å koble ut HD, DVD-Rom, Lydkort, TV kort. Flytta om på RAM brikkene. Ingenting ser ut til å gi noen virkning, ikke no signal ut fra skjermkortet. Jeg har også prøvd en annen PCI Express slot for skjermkortet uten forandring. Er ikke helt sikker på om det er prossessor som er i stykker eller skjermkort, men satser på at det er skjermkortet siden det er dette som oppfører seg unormalt og at det plutselig ikke sendte noen signaler til skjermen etter at pc'n hadde stått på overnatta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå