Gå til innhold

Hvor er båndbreddetyvene?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg opplever ganske store svingninger i hastigheten på min internett-tilkobling. Derfor lurer jeg på hvilke programmer/prosesser som er de største båndbreddetyvene. Programmer jeg har gående til en hver tid er Norton AntiVirus 2005, Outlook Express, MSN Messenger og ofte Microsoft Word/Excel/PowerPoint. Kan disse programmene stjele betydelig med båndbredde, slik at tilkoblingen blir treg, eller er det kanskje noen av prosessene som kjører og går kontinuerlig i Windows? Om noen kan linke til et program som gjør dette, kan jeg skaffe en liste over prosessene som kjører på maskinen. Det kan jo hende at noen av oppgavene tar mer kapasitet enn jeg har visst om.

Dere kan se bort i fra at det er den trådløse løsningen som er problemet. Jeg har nemlig koblet maskinen "rett i veggen" med kabel for å utelukke nettopp dette. Jeg har også gjennomscannet maskinen utallige ganger for virus, spyware, trojanere, osv. Jeg har brukt et dusin forskjellige programmer til dette, så det er meget liten sannsynlighet for at det ligger noe søppel på maskinen som ødelegger for tilkoblingen.

Flytt gjerne tråden om den er feilpostet.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

CTRL+ALT+DELETE; "prosesser"? Og hvis du vil begrense hvor mye nett et program skal få bruke kan du bruke net limiter.

Wiken:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
CTRL+ALT+DELETE; "prosesser"? Og hvis du vil begrense hvor mye nett et program skal få bruke kan du bruke net limiter.

Wiken:)

8665999[/snapback]

Hehe, jeg er fullt klar over at eg kan trykke ctrl+alt+del for å få frem prosessene, men jeg gadd ikke å skrive inn alle prosessene selv, derfor lurte jeg på om noen visste om et program som kunne hjelpe meg å lage en liste over prosessene.

Kan prøve Netlimiter. En link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...