Gå til innhold

Nesten Svindel hos Expert

Anbefalte innlegg

Her var det lett å få støtte.....

Afseth: Ser du mener de selger det for under innkjøpspris?

Kan jeg spørre hva innkjøpspris for dette er?

8664624[/snapback]

Husker ikke nøyaktig (skal prøve å huske å sjekke ut dette i morgen), men skulle jeg kjøpt den på personalkjøp (under innkjøpspris) måtte jeg ha betalt mer enn det Best Buy tar for objektivet. Mulig det er importert fra utlandet et sted... men da burde det vært opplyst om dette.

8666696[/snapback]

Kan jeg spørre om hvilket firma du jobber for?

Og gir firmaet personalkjøp under innkjøpspris, sånn at bedriften taper kroner på produktet som selges til ansatte?

(selv om de ansatte kan lære mer når de personlog har et produkt som selges i butikken)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg spørre om hvilket firma du jobber for?

Og gir firmaet personalkjøp under innkjøpspris, sånn at bedriften taper kroner på produktet som selges til ansatte?

(selv om de ansatte kan lære mer når de personlog har et produkt som selges i butikken)

8696631[/snapback]

Nikon (og de fleste andre importører) gir en såkalt "personalpris" til ansatte hos deres forhandlere, for å friste de til å kjøpe deres produkter. Denne ligger normalt litt under innkjøpspris for butikken. Det har ganske mye å si for et merke, at en ekspeditør sier til kunden at han har det merket selv. Et eksempel er at Elkjøp-ansatte for en stund siden fikk et tilbud fra Nikon Norge om D80 kit til 6500 kroner eller noe rundt der (jeg jobber ikke hos Elkjøp, men drar det frem som eksempel). Innkjøpsprisen tror jeg ligger på nærmere 9000 kroner (ikke sikker).

Har ikke fått sjekket innkjøpsprisen på 55-200 enda, men den gikk nylig litt ned i pris. Mulig de nær tangerer innkjøpspris for å dra kunder.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Ellers mistenker jeg nesten Best Buy for å ha skrevet feil pris på 2.199 kroner. Det er under innkjøpspris for dette objektivet, og det rimer ikke.

8664507[/snapback]

Ser at Best-buy fortsatt kjører med denne prisen. Så det er tydeligvis hverken feil objektiv (uten VR), feil pris eller et midlertidig lokketilbud (noe som tyder på at de faktisk tjener penger på objektivet). De må tydeligvis ha fått tak i et billig parti en plass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...