Gå til innhold

Nesten Svindel hos Expert

Anbefalte innlegg

for de som vurdere kjøpe det:

http://www.kenrockwell.com/nikon/55200.htm

styr unna :)

8664366[/snapback]

*kremt*

News: March, 2007: The new, inexpensive Nikon 55-200mm VR is a huge improvement over this lens. I'd suggest it instead.

Her roter du med VR og uten VR igjen. Eller snakket du om objektivet uten VR uten å opplyse oss om det? :)

Ellers mistenker jeg nesten Best Buy for å ha skrevet feil pris på 2.199 kroner. Det er under innkjøpspris for dette objektivet, og det rimer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men kjære vene da... Prisforskjeller på 20 til 30 prosent er da snarere regelen enn untaket... Sånn er det bare.

her har du 4 like forferdelige eksempler:

post-105353-1179763896_thumb.jpg

(kilde: http://forbruker.no/pengenedine/pristester...icle1418473.ece )

Jeg opplever forøvrig prisforskjeller på over 30% hver gang jeg handler på ICA i steden for på rema1000...

Forbrukerombudet hadde fått mye å gjøre dersom alle "store" prisdifferanser skulle rapporteres...

Lenke til kommentar

Synes trådstarter overdriver litt mye her. Det er ingen lover som sier hvor mye en butikk kan ta for en vare. Om de velger å annonsere med et supertilbud kan dette skylles at de har senket prisen med en hundrelapp fra ordiner pris?

Om en pose kaffe annonseres til 19.90,- på Meny og 14.90,- på Rema, tilsier det en forskjell på 25%!

Ingen lager så mye opprør av den grunn? De fleste oppegående mennesker vet at de fleste varene koster noen øre/kroner mindre på Rema enn andre kjeder. (sikkert noen varer som er unntak)

Edit: Du trenger ikke gå lengre enn til din egen link i prisguiden for å se prisforskjellene mellom dyreste og billigste nettbutikk (som kjent pleier å være en del billigere enn butikkene)

Endret av Marzo
Lenke til kommentar
Her var det lett å få støtte.....

8664624[/snapback]

Skulle vi liksom støtte noen som kommer med idiotiske påstander bare fordi vi skal støtte en annen forumbruker? Neitakk!

At Expert er noen hundre kroner dyrere enn en samling nettbutikker er ikke akkurat noe som har stor nyhetsverdi. Faktisk er prisen deres kun fire kroner høyere enn f.eks Netshop, og det overrasker meg mer da at differansen ikke er større.

Jeg reagerer MYE sterkere på at f.eks serranoskinke koster 174,- kr kiloen på Rema mens Rimi selger samme produkt til 225,- per kilo. Og sånn kunne man fortsatt.

Hvis man skal lete etter noe som burde gjøre Expert-ansatte søvnløse om natten burde man heller titte på prisene deres på laptoper, og hvordan de beskrives i butikkene og katalogene.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenlikne matpriser med brunvarer da "råvarene" kan komme fra ulike produsenter og ha ulik kvalitet mens vi sammenlikner nøyaktige like produktene her.

Men det jeg husker fra mine dager som selger i en stor trelastkjede var at det var "superdupertilbudene" som vi fikk mest avkastning på. Forskjellene i avkastning kunne variere fra 2-3 % til flere hundre. Altså tjente kjeden uhorvelig mye penger på å ha tilbud hver uke :p

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenlikne matpriser med brunvarer da "råvarene" kan komme fra ulike produsenter og ha ulik kvalitet mens vi sammenlikner nøyaktige like produktene her.

Hmmm... da formulerte jeg meg dårlig - ellers så er det andre råvarer i toro betasuppe når du handler den hos ica enn når du handler den hos rema...

Vi prater selvfølgelig om identisk produkt.

Ett nytt "supertilbud": Shell reklamerer med 2x1,5 liter coca-cola til 39.90 som ett supertilbud. Mens "alle vet" at den samme 1,5literen koster 13.90 på rema...

(og de er jeg temmelig sikker på at er laget av de samme råvarene)

Lenke til kommentar

At bestbuy.no (Expert's nettbutikk) selger objektivet til en annen pris en din lokale Expert-butikk er vel ikke unormalt. Elkjøp selger en GPS, TomTom GO910 for kr. 3995,- i min lokale butikk, mens den på nettbutikken selges for 3595,-. Svindel? Nei.

Siden tråden omhandler ris av Expert og ikke objektivet, så flyttes den til rett kategori.

Lenke til kommentar
Her var det lett å få støtte.....

Afseth: Ser du mener de selger det for under innkjøpspris?

Kan jeg spørre hva innkjøpspris for dette er?

8664624[/snapback]

Husker ikke nøyaktig (skal prøve å huske å sjekke ut dette i morgen), men skulle jeg kjøpt den på personalkjøp (under innkjøpspris) måtte jeg ha betalt mer enn det Best Buy tar for objektivet. Mulig det er importert fra utlandet et sted... men da burde det vært opplyst om dette.

Lenke til kommentar

Hva er det med forumbrukerne her for tiden? Først en tråd om at fenomenet at intel setter ned sine priser skal være svindel. Og nå dette?

At man priser en vare høyere enn andre, og annonserer den, hvordan skal det være svindel? Et firma bestemmer selv sine egne priser, og annonserer dem deretter. Så lenge de ikke har sagt at det er et tilbud, og ikke faktisk har senket prisen, så har dem sitt på det rene.

Når ble det liksom forbudt å reklamere for et produkt når man ikke er billigst?

Lenke til kommentar
Så må du vente et par dager før du får gaven din, og det er TORTUR!

8664442[/snapback]

Men så kan du sende det tilbake etter å ha brukt det litt + få alle penga tilbake.

Netthandel har fordeler og ulemper, dog er det flest fordeler for forbrukeren :)

8664469[/snapback]

Der tar du faktisk helt feil. Har du tatt produktet i bruk kan du ikke returner på normale angre vilkår. Brukte produkter kan kun returneres ifm såkalte "åpne kjøp" som El-kjøp / Clas m.fl praktiserer.

Ellers er det overraskende å se at du faktisk kan regne % :p

Lenke til kommentar

Legg forøvrigt merke til at BestBuy oppgir reklamasjonstiden til 2 år på objektivet. Tilsvarende oppgir de på kamerahus (sjekket D200). De påstår samtidig at de følger forbrukerkjøpsloven. Men både objektiv og kamerahus er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år og har dermed 5 års reklamasjonstid.

Lenke til kommentar
Så må du vente et par dager før du får gaven din, og det er TORTUR!

8664442[/snapback]

Men så kan du sende det tilbake etter å ha brukt det litt + få alle penga tilbake.

Netthandel har fordeler og ulemper, dog er det flest fordeler for forbrukeren :)

8664469[/snapback]

Der tar du faktisk helt feil. Har du tatt produktet i bruk kan du ikke returner på normale angre vilkår. Brukte produkter kan kun returneres ifm såkalte "åpne kjøp" som El-kjøp / Clas m.fl praktiserer.

8669407[/snapback]

Jo det kan han. Han kan ta på det og prøve noen bilder og returnere. Eller?

Lenke til kommentar
[

8664469[/snapback]

8669407[/snapback]

Det er nok du som tar helt feil, selv om mange nettbutikker nok skulle ønske at du har rett. :)

Fra LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven):

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Normalt vil "hardware" i videste forstand kunne "leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" selv om de er brukt. Noen nettbutikker skal visstnok være vanskeligere enn andre på dette punktet, men her er det bare å "stå på krava".

Lenke til kommentar
[

8664469[/snapback]

8669407[/snapback]

Det er nok du som tar helt feil, selv om mange nettbutikker nok skulle ønske at du har rett. :)

Fra LOV 2000-12-21 nr 105: Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven):

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Normalt vil "hardware" i videste forstand kunne "leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" selv om de er brukt. Noen nettbutikker skal visstnok være vanskeligere enn andre på dette punktet, men her er det bare å "stå på krava".

8685842[/snapback]

Nei. Det er "juridisk" forskjell på å "prøve" og å "bruke". Et produkt som er tatt i bruk kan ikke returneres. Det som er tillatt er å prøve og inspisere produktet. Karen skriver "sende det tilbake etter å ha brukt det litt" og det er en meget stor forskjell.

Lenke til kommentar
for de som vurdere kjøpe det:

http://www.kenrockwell.com/nikon/55200.htm

styr unna :)

8664366[/snapback]

*kremt*

News: March, 2007: The new, inexpensive Nikon 55-200mm VR is a huge improvement over this lens. I'd suggest it instead.

Her roter du med VR og uten VR igjen. Eller snakket du om objektivet uten VR uten å opplyse oss om det? :)

Ellers mistenker jeg nesten Best Buy for å ha skrevet feil pris på 2.199 kroner. Det er under innkjøpspris for dette objektivet, og det rimer ikke.

8664507[/snapback]

Et tilbud for å lokke kunder å handle i deres nettbutikk, kanskje kunden skal ha noe annet tilbehør som er 100 kr dyrere en enn en annen plass, men siden de allerede handler et billig objektiv så kan de godt betale litt ekstra for noe annet. Eller så kan det være god reklame at de er billige, folk snakker om produktet og nettbutikken og enkelte kan tro at alt i butikken er billig.

Så å selge et produkt med tap kan man faktisk tjene på i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...