flogieboogie Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hey! Skal nå gå til innkjøp av bærbar PC, men er usikker på hva som er bra på markedet og som passer mine kriterier. Bruksområde: - spill - skolearbeid - internett - alt mulig Jeg har satt budskjettet innenfor 7000-8000, mest fordi jeg er student og ikke har all verdens å rutte med. Kan evnt gå opp til 9000 hvis dette gir meg en meget kraftigere maskin. Noen kriterier jeg ønsker på den bærbare: - DVD brenner - min. 1 gb ram - min. 120 gb harddisk - bra skjermkort (i den forstand at det er bra til bærbar. Får vel ikke putta 8800GTX inn ) - Windows Vista - 15,4" skjerm Har sett litt på LG F1 Express, er denne noe tess? Med disse kriteriene vet jeg at det fort kan stige i pris, men er derfor jeg er her og leter. Noen som har noen tips/anbefalinger på bærbar innenfor disse kriteriene? Takker for hjelpa Endret 21. mai 2007 av jurgeeen Lenke til kommentar
cheesewheese Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hey! Skal nå gå til innkjøp av bærbar PC, men er usikker på hva som er bra på markedet og som passer mine kriterier. Bruksområde: - spill - skolearbeid - internett - alt mulig Jeg har satt budskjettet innenfor 7000-8000, mest fordi jeg er student og ikke har all verdens å rutte med. Kan evnt gå opp til 9000 hvis dette gir meg en meget kraftigere maskin. Noen kriterier jeg ønsker på den bærbare: - DVD brenner - min. 1 gb ram - min. 120 gb harddisk - bra skjermkort (i den forstand at det er bra til bærbar. Får vel ikke putta 8800GTX inn ) - Windows Vista - 15,4" skjerm Har sett litt på LG F1 Express, er denne noe tess? Med disse kriteriene vet jeg at det fort kan stige i pris, men er derfor jeg er her og leter. Noen som har noen tips/anbefalinger på bærbar innenfor disse kriteriene? Takker for hjelpa 8663668[/snapback] Tror jeg har drømmen for deg, eneste som er er at Vista krever mye at RAMen pcen har, så ikke for mange programmer kan kjøres samtidig. Men oppgradering av RAM er jo ikke noe problem. Den pcen det er link til her, er etterfølgeren av min laptop (se signatur). Angrer på at jeg ikke kjøpte den som er ute nå, fordi det integrerte grafikk kortet i min dugger ikke til spilling, men jeg hadde desktopen min inntill nylig (må få fiksa den ). Her er linken. Link Eneste som er er prisen, men du sa du kunne strekke det til omlag 9 k. Den er på 9 425, men er en god laptop. stor fornøyd med min! De er prikk like, bare skjermkortet er forbedret, og derfor er hovedkortet et annet, men ellers helt lik model. Enjoy! Lenke til kommentar
zonko Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du nevner spill øverst på bruksområdene, kan du beskrive litt nærmere? Er det dette du primært skal bruke maskina til? Lenke til kommentar
melkn Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Denne oppfyller dine kriterier med bravur, men mangler vista. Det finnes også noen andre varianter av denne på samme side med litt dårligere grafikk, minne, harddisk osv, men til en billigere penge. Lg'en er ikke noe tess om du skal spille. Dårlig cpu og.. Endret 21. mai 2007 av melkn Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Når det gjelder bruksområdet så var kriteriene mine slik at det skal være mulig å spille spill på PC'en generelt sett. Kvaliteten på grafikken er ikke så nøye, spes med tanke på at det er en bærbar. Spill som feks FEAR etc vil jeg ha lyst til å spille men det er ikke en ren bærbar spillmaskin jeg er ute etter Skolearbeid gjelder programmer som photoshop, Word, etc. noe jeg tror Toshibaen vil klare ganske greit. Bruksområdene er vel egentlig likt en student tenker jeg, litt av hvert gjerne med litt ekstra på siden. Har tatt en titt på disse PC'ene som dere har anbefalt og jeg må si at jeg likte Toshibaen bedre enn Acer, både pga prisen, men også pga at forskjellene er minimale. Finnes det noe bedre alternativ enn denne? takk for svar! Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Er dette en PC som muligens fungerer like bra som de to andre? HP Pavilion dv6287 Lenke til kommentar
Dhack Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Hp-en du foreslår har et relativt dårlig skjermkort, gå heller for Toshibaen om du vil spille med greie instillinger! Endret 22. mai 2007 av Dhack Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dhack! Eneste forskjellen på de to er at 7200 tar av minnet i maskinen og 7300 ikke gjør det. Samme spill ytelse fordi, akkurat samme kortet. har selv Dv6287 Kjempe maskin fungerer utmerket til Steam spill (eneste jeg har testet) Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Sorry snakka om feil pc;S ;P trøttj ;P Lenke til kommentar
magnus Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ser du skriver photoshop, da vil du ikke bli fornøyd med oppløsninga på maskinene som er posta her. 1280x800 er for lite til photoshop, kom deg heller over 1440xX eller 1680xX på 15". Lenke til kommentar
Knedal Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Dersom du skal bruke PC til skolearbeid hvor det ikke alltid er stikkontakter i nærheten er det behov for å prioritere Batteritid. Desverre faller de fleste Acer og toshiba maskiner ut i denne prisklasse etter ca. 2 timer. Sats heller på DELL pc. Der får du X1400 skjermkort, 2Gbram, 9 cellers batteri(holder timesvis med bruk), vista, dvd brenner, og god skjerm for 9000,- mvh Jonas Lenke til kommentar
magnus Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Helt enig med Knedal, kjøp deg en dell. Og husk, en 15" maskin burde du forvente en 3-4 timer batteritid på minst (selv den 2 år gamle macen min har over 3 timer). Skal den være med på skolen burde du vurdere et ekstra et også slik at du er oppe i rundt 8 timer totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå