PlatinumFlyer Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Men et visa kan også brukes manuelt, og da blir det ikke sjekket. F.eks. i en drosje, eller med strykejern. Da blir ikke pengene reservert der og da, og det er mulig å overtrekke. Dette er umulig med Electron. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg kan bekrefte at et Visa Electron kan man overtrekke. Har selv gjort dette, satt med -67kr på saldo. Dette hopet seg opp til noe og 90kr tror jeg(grunnet renter), så satt jeg inn 2 store lapper og hadde rundt 1900kr igjen. =) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg hører noen sier det er mulig å overtrekke inntil rundt kr 200, men det skal det i utgangspunktet ikke være, og du kan ta kontakt med banken din om så er tilfelle.. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har 9900 som jeg "lovlig" kan overtrekke på mitt visa, altså en form for kreditt. Hvordan er muligheten for meg, som er under 18, og uten fast inntekt, til å få et tradisjonelt kredittkort? Jeg har nok midler tilgjengelig, men dog ingen faste innbetalinger fra noen arbeidsgiver. mvh Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 dere som har visakort og er under 18år... hvem bank har dere?? noen som har en link der det står at man kan være 17 å få visa?? sparebanken og postbanken nekter å gi meg visa selvom foreldrene kan bekrefte det:S Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 dere som har visakort og er under 18år... hvem bank har dere?? noen som har en link der det står at man kan være 17 å få visa?? sparebanken og postbanken nekter å gi meg visa selvom foreldrene kan bekrefte det:S 9329923[/snapback] http://www.nordlandsbanken.no/ Ring dem. Si du er 17 og vil ha VISA. Ikke noe problem De bare sender papirer i posten som må fylles ut. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har dnbnor. Det lønner seg å ha et godt forhold til banken, og et høyt forbruk av penger. Siden banken nekter deg visa, oppfyller du neppe noe av det nevnte Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har Sparebanken bien og har Visa fra dem. Jeg er ikke myndig. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har dnbnor.Det lønner seg å ha et godt forhold til banken, og et høyt forbruk av penger. Siden banken nekter deg visa, oppfyller du neppe noe av det nevnte 9331070[/snapback] Tviler på at det funker. Ringte for et par mnd siden, og da hadde de nettopp hatt et møte der de bestemte at ingen under 18 fikk VISA. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er ikke noe som heter "ingen" i banksammenheng. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det enkleste dere alle kan gjøre er at mor eller far oppretter en konto, og lar dere være disponent med visakort. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Vi kan vel i grunn konkludere med at: Banker har forskjellige interne regelverk når det gjelder aldersgrenser på de tjenestene de tilbyr, men: så lenge du er umyndig så må verge(ne) godkjenne alle avtaler du inngår. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det enkleste dere alle kan gjøre er at mor eller far oppretter en konto, og lar dere være disponent med visakort. 9336434[/snapback] Neivel, men dama på tlf sa i alle fall som sagt at de hadde hatt en møte, der det ble bestemt at muligheten for å få VISA for folk under 18 ikke ville være mulig lenger, uansett hvilken DNB bank, kunde osv. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er ingen krav som ikke kan lempes på. Ikke i banker. Det kan du lære deg med en gang. Spør om du kan få disponere din mors konto med et visakort. Banken påtar seg intet ansvar dersom du gjør det på den måten. Det eneste er at kontoen må være i din mors navn, ikke ditt. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er ingen krav som ikke kan lempes på. Ikke i banker. Det kan du lære deg med en gang. Spør om du kan få disponere din mors konto med et visakort. Banken påtar seg intet ansvar dersom du gjør det på den måten. Det eneste er at kontoen må være i din mors navn, ikke ditt. 9340472[/snapback] Er ikke det jeg snakker om. Selvfølgelig kan jeg bruke mors kort, det kan jeg jo bare gjøre uten at man trenger å informere banken. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Visa Classic er da intet problem å for de under 18. Få dine foreldre til å godsnakke litt med banken, fungerte helt fint for meg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det er ingen krav som ikke kan lempes på. Ikke i banker. Det kan du lære deg med en gang. Spør om du kan få disponere din mors konto med et visakort. Banken påtar seg intet ansvar dersom du gjør det på den måten. Det eneste er at kontoen må være i din mors navn, ikke ditt. 9340472[/snapback] Er ikke det jeg snakker om. Selvfølgelig kan jeg bruke mors kort, det kan jeg jo bare gjøre uten at man trenger å informere banken. 9340743[/snapback] Du kan få et kort med ditt navn og bilde på, men som går på din mors konto... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Det er ingen krav som ikke kan lempes på. Ikke i banker. Det kan du lære deg med en gang. Spør om du kan få disponere din mors konto med et visakort. Banken påtar seg intet ansvar dersom du gjør det på den måten. Det eneste er at kontoen må være i din mors navn, ikke ditt. 9340472[/snapback] Er ikke det jeg snakker om. Selvfølgelig kan jeg bruke mors kort, det kan jeg jo bare gjøre uten at man trenger å informere banken. 9340743[/snapback] Du kan få et kort med ditt navn og bilde på, men som går på din mors konto... 9347802[/snapback] Ja, men ikke per dags dato i DNB NOR etter de opplysningene som jeg allerede har lagt fram. Endret 24. august 2007 av deleder Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Bytt bank da. Synes det høres veldig rart ut, selv DnB NOR gjør litt for å holde på kundene sine. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Bytt bank da. Synes det høres veldig rart ut, selv DnB NOR gjør litt for å holde på kundene sine. 9351570[/snapback] Jeg har byttet bank. Byttet til Nordlandsbanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå