Thor. Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har for øyeblikket et visakort som kun kan brukes til nettbank og i kortterminaler. Altså et visa electron. Jeg ønsker et kort som jeg kan bruke på nett og paypal. Foreldrene mine "skryter" over at jeg klarer og ta vare på budsjettet og aldri bruker for mye. Jeg blir 18 i midten av september. Kan jeg få "oppgradert" visa-kortet til bruk på nettet? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så lenge du er under 18 år, så må verge(ne) godkjenne det og hos de fleste av oss så er det foreldre. Det er med andre ord de du bør prate med i første omgang. Hvis de ikke godtar det, så er det ikke mye du får gjort. Neste ledd er banken. Banken din kan selvsagt avslå om de ønsker det, enten det er pga. historikk, manglende innskudd eller andre årsaker. Det er ganske vanlig at kortutstedelser, og da særlig når det gjelder Visa Classic, krever fast inngang på konto i form av lønn, og ikke bare månedslønn fra foreldre. Så med andre ord: Hør med verger og deretter tar dere evt. kontakt med banken din. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er også ofte dyrere enn Visa electron også, sånn at det er sagt. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ja, dette er fullt mulig. Har dette selv, og er under 18. Trengte dog ingen signatur fra foreldre. Antar at det ikke var noe problem, da det går relativt store summer inn og ut på mine kontoer der, og jeg har godt med oppsparte midler hos de. Ingen årsavgift var det på kortet heller. Kun gebyr for å ta ut penger i andre bankers minibanker (5 kroner) Mvh. Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Da har banken din i så fall ikke fulgt de regler som gjelder. Så lenge du er umyndig, så kan du ikke inngå slike avtaler uten at verge(ne) har godkjent det. Husk at foreldre ikke nødvendigvis er verger. Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Da er det vel slik at de yter ekstra for særdeles gode kunder. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 En siste utvei før du venter til du blir 18 år er å bruke vitruelt kort. Det fungerer som et vanlig credit kort men du fyller det på online. Anbefaler deg forressten og IKKE bli medlem av paypal før du er 18 år, hvis du alikevel MÅ det kan du kanskje låne dine foreldres kort. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 En siste utvei før du venter til du blir 18 år er å bruke vitruelt kort. Det fungerer som et vanlig credit kort men du fyller det på online. Anbefaler deg forressten og IKKE bli medlem av paypal før du er 18 år, hvis du alikevel MÅ det kan du kanskje låne dine foreldres kort. 8978828[/snapback] Hvordan får man tak i dette da?? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hvordan får man tak i dette da?? Jeg brukte money-around-the-world.com den gangen jeg testa det. Ser i grunn ut til å fungere... Du kan finne mer informasjon om slikt på forumer som for eksempel http://www.talkgold.com/forum Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Jeg bruker www.epassporte.com til penger jeg får fra poker. De største fordelene med det i forhold til money-around-the-world ser ut til å være at man kan putte på flere ganger, så man slipper å sitte igjen med en liten sum man ikke får brukt, og det er billigere. Ulempene er at man bare kan overføre med kort, ikke fra norsk bankkonto. Kortet må også stå i samme navn som kortet man overfører fra. Skal man hovedsaklig kjøpe fra norske nettbutikker er sånne kort ekstra fordyrende, siden man i tillegg til de oppgitte kostnadene må ut med dobbelt vekslingsgebyr. Endret 1. juli 2007 av Naranek Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er overhodet ikke noe problem å få visakort når du er under 18. Dine foreldre må gjøre litt for det, men så lenge du er en god kunde i en bank og har ordnet økonomi er det da overhodet intet problem.. Lenke til kommentar
iernie Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har funnet ut at det kommer ann fra bank til bank. Jeg fikk meg Visa som 17 åring med kun underskift fra min mor, mens vennene mine som hadde konto hos en annen bank fikk ikke lov med tillatelse av foreldrene. Jeg har en lokalbank mens de hadde Nordea. Jeg vet ikke om dette er forkjellig fra Nordea til Nordea banker. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det hele spørs på hvor gode kunder i banken dere er... Sier seg jo selv at de ikke gidder å gå ut over standardprosedyre om du ikke er verdt noe som kunde... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Men ... En kan da ikke ta opp kreditt før en har passert atten år? Og med vanlig visakort kan en vel ta opp kreditt? Goscinny Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Derfor må det signeres litt av foresatte eller opprettes på en firmaavtale. Jeg hadde hatt et utvalg kredittkort før jeg ble atten... Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Men ... En kan da ikke ta opp kreditt før en har passert atten år? Og med vanlig visakort kan en vel ta opp kreditt? Nei, man kan ikke det med et debetkort. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Problemet med et vanlig visakort er at det teknisk sett er mulig å overtrekke kontoen, og det er gjeld, noe en mindreårig ikke kan påta seg. Derfor må en forelder eller et selskap skrive under. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det kan man med Visa Electron også, som man kan få fra man er 13. Kan godt være at man snylte til seg litt penger på "lovlig" vis på den måten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det kan man med Visa Electron også, som man kan få fra man er 13. Kan godt være at man snylte til seg litt penger på "lovlig" vis på den måten. 8999085[/snapback] Det skal være umulig med Electron, men vet noen sier det er mulig å overtrekke 200 kroner.. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det "skal" være umulig med begge deler, men pga. dårlig oppdatering kan det være mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå