Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mangel på øyenkontakt....

Gjest Jente16

Anbefalte innlegg

En ting som hjalp for meg en gang langt tilbake når jeg var veldig overvektig og dårlig selvtillit og you name it!

Jeg så får meg hvordan jeg ville sett på meg selv som en person i hverdagen, altså utifra hvordan jeg oppførte meg mot andre, hvordan kamerat jeg var, hva gjorde jeg som skilte seg ut? Og sånne ting, da dannet jeg fort en annen levemåte og fikk fort mer venner ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er jenta det er noe feil med. Heller det at alle andre tar oppmerksomheten med sin utagerende oppførsel. Vi lever i en paranoid kultur der det gjelder å eksponere seg selv for å bli lagt merke til. Dessuten er kroppsspråk og sosiale signaler blitt mange ganger vitigere enn innhold og kvalitet. Det fører til at mange blir høyrøstet og brautende, prater bare for å prate, og spiller klovn uten egentlig å ha noe budskap. Det er de som får oppmerksomhet - og ofte beundring av et ukritisk publikum.

Dersom Jente16 f.eks. er av den typen som bruker språket til å formidle innhold, holdninger og meninger, istedet for å gjøre seg til for å få oppmerksomhet, faller hun igjennom i "konkurransen" med brøleapene. Det er isåfall de det er noe feil med, og det blir ikke riktigere fordi de er i flertall. Vi kan snart avvikle hele språket og gå tilbake til gryntingen og brølingen fra urtiden. Språket blir ikke brukt til noe viktig lengre uansett. :)

Så Jente16, ikke hør på dem som sier at det er noe feil med deg og at det er du som må forandre deg. Hvis folk ikke vil hilse på deg, overser deg, eller ikke snakker med deg, er det dem det er noe feil med.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er jenta det er noe feil med. Heller det at alle andre tar oppmerksomheten med sin utagerende oppførsel. Vi lever i en paranoid kultur der det gjelder å eksponere seg selv for å bli lagt merke til. Dessuten er kroppsspråk og sosiale signaler blitt mange ganger vitigere enn innhold og kvalitet. Det fører til at mange blir høyrøstet og brautende, prater bare for å prate, og spiller klovn uten egentlig å ha noe budskap. Det er de som får oppmerksomhet - og ofte beundring av et ukritisk publikum.

Dersom Jente16 f.eks. er av den typen som bruker språket til å formidle innhold, holdninger og meninger, istedet for å gjøre seg til for å få oppmerksomhet, faller hun igjennom i "konkurransen" med brøleapene. Det er isåfall de det er noe feil med, og det blir ikke riktigere fordi de er i flertall. Vi kan snart avvikle hele språket og gå tilbake til gryntingen og brølingen fra urtiden. Språket blir ikke brukt til noe viktig lengre uansett. :)

Så Jente16, ikke hør på dem som sier at det er noe feil med deg og at det er du som må forandre deg. Hvis folk ikke vil hilse på deg, overser deg, eller ikke snakker med deg, er det dem det er noe feil med.

8702180[/snapback]

Du skriver noe veldig riktig her, og det er mht kommunikasjon.

Slik som jeg forøskte å lede innpå her tidligere i debatten var at hun må endre HOLDNINGEN sin. Med hensyn til kroppsspråk, tone, utstråling osv. Faktisk er bare 7% av all kommunikasjon mellom mennesker ord, 54% er kroppsspråk og 39% er toneleie. Så hvis man vil bli mer synlig der ute, så er det disse delene man absolutt bør fokusere på.

Jeg tviler sterkt på at det er noe galt med personligheten til jente16, men heller måten personen "publiserer" seg selv på ut mot verden

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar

Du skjønte nok ikke innlegget mitt hvis du tror du er enig. Jeg er helt uenig i det du sier nemlig. :)

Du har nok sikkert rett i at de fleste kommuniserer mest med kroppsspråk og toneleie, men jeg velger å ignorere det og si at det viktigste er å kommunisere med ord. Du kan gjerne være uenig, men jeg kommer alltid til å følge det som er viktgst - og riktig for meg. hvis folk ikke gidder å høre på innholdet i det jeg sier fordi jeg ikke har riktig kroppsspråk, gir jeg blaffen i det. Ikke dermed sagt at jeg anbefaler andre å gjøre det samme - man kan ha forskjellige behov for kontakt og selveksponering - men innholdet i språket er og vil være det viktigste elementet i kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Du skjønte nok ikke innlegget mitt hvis du tror du er enig. Jeg er helt uenig i det du sier nemlig. :)

Du har nok sikkert rett i at de fleste kommuniserer mest med kroppsspråk og toneleie, men jeg velger å ignorere det og si at det viktigste er å kommunisere med ord. Du kan gjerne være uenig, men jeg kommer alltid til å følge det som er viktgst - og riktig for meg. hvis folk ikke gidder å høre på innholdet i det jeg sier fordi jeg ikke har riktig kroppsspråk, gir jeg blaffen i det. Ikke dermed sagt at jeg anbefaler andre å gjøre det samme - man kan ha forskjellige behov for kontakt og selveksponering - men innholdet i språket er og vil være det viktigste elementet i kommunikasjon.

8702331[/snapback]

Det jeg skrev om kroppsspråk er litt vanskelig å ignorere, da det er vitenskapelige fakta.. Men deg om det

Mitt hovedbudskap er at man burde danne seg sitt eget bilde av verden, og la andre bli en del av det. I sosialdynamikken kaller vi dette en "Frame". Alle har det, men ingen er klar over det.

Når to mennesker kommuniserer seg i mellom blir framene til de personene testet konstant. Hvis en person feks blir dratt inn i din frame (les din verden) vil den personen oppføre seg submissivt i forhold til deg som har en sterkere frame. (Dette er MYE av det som foregår mellom en gutt og en jente når de flørter).

Hvis hun hadde holdt en sterkere frame når hun kommuniserer med folk, og dermed ikke blitt dratt inn i andres frame, hadde hun ikke hatt dette problemet. For personen med den sterkeste framen vil ALLTID vinne. Uansett.

Vil du at jeg skal utdype mer om dette temaet så bare gi lyd om det. Jeg har studert dette lenge, og kan snakke i timesvis om det, Men jeg bare tok de grunnleggende prinsippene her så du skjønner hva jeg forsøker å få fram.

:)

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Gjest Guest

du ska vere deg sjøl, og drite litt meir i ka andre syns..

viss læraren gjer deg fråver so konfronter han me at du faktisk e til stades!

Lenke til kommentar
Gjest Guest

dette er ikkje meint på en spydig måte, men altså prøve du noke sjøl å ta kontakt me folk..for det blir jo litt urettferdig om du sjøl ikkje ska yte noke..men eg skjønna korleis du har det..eg har hatt det sånn eg og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...