Gjest Jente16 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg går på skolen og folk legger ikke merke til meg. lærerne tror jeg ikke er der og jeg får fravær. de få gangene folk sier noe til meg,er det for å plage. ingen vil se meg inn i øynene... jeg prøver å få øyekontakt med folk,men de ser bare rett forbi meg... Kan noen hjelpe meg... Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvordan er du som person? Ikke gå i klær som ikke henger sammen, god hygiene er veldig viktig vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest Jente16 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg er helt vanlig vil jeg tro. går med de klærne jeg liker,dusjer hver dag. DE få venne jeg har sier at jeg er en bra venninne.. Jeg bare forstår ikke hvorfor folk er så slemme..., Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Tror det er mange som sliter med akkurat det der. Som oftest fordi dem ikke klarer å menge seg med dem andre folka og blir sittende aleine og oversett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kanskje du bare trenger å bli "oppdaget", en dag i rampelyset holder ofte. Selv har jeg alltid vært en bråkebøtte, så jeg kjenner meg ikke igjen i problemet. Likevel skulle jeg mene at hvis du klarer å gjøre det klinkende klart for klassen at du er til, vil de huske deg for det i ettertid, og kanskje det er alt som trengs for at ting skal gå seg til etter hvert. Marker deg på et vis. Kanskje det holder å gå litt spesielt kledd en dag? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Føler med deg, er ikke lett de greiene der. Jeg har fått inntrykk av at det er ganske mange som har det slik og trøst deg med at du er i en alder der du bytter / får nye venner ganske ofte. Kanskje du bare trenger å bli "oppdaget", en dag i rampelyset holder ofte. Selv har jeg alltid vært en bråkebøtte, så jeg kjenner meg ikke igjen i problemet. Likevel skulle jeg mene at hvis du klarer å gjøre det klinkende klart for klassen at du er til, vil de huske deg for det i ettertid, og kanskje det er alt som trengs for at ting skal gå seg til etter hvert. Marker deg på et vis. Kanskje det holder å gå litt spesielt kledd en dag? 8663472[/snapback] Selvfølgelig er trikset å legges merke til på en positiv måte, ikke som særingen i rosa grilldress Bra innlegg Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er veldig mange som ikke tørr å ta øyekontakt, fordi de er tilbakeholdene og sjenerte. Det er ganske vanlig, hvorfor vet jeg ikke, men ofte er det ting du kan ordne på selv. Ting som gjør at du ikke blir så lett oversett er f.eks. * utvikle stemmen, snakke roligere og mer behersket. * Bedre kroppsspråk, les en bok eller to om emnet, det kan forandre en person på null komma niks. Jenter som f.eks går riktig blir helt sykt raskt lagt merke til. Tenk på måte jenter beveger seg på i klassisk dans etc. Har en jente på skolen som er så ufattelig god på det med kroppsholdning og gange at ikke en sjel overser henne. - et lite innfall av noe jeg hadde på hjertet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Syns det hørtes litt rart ut at læreren din ikke ser deg. Om dette er tilfelle så tar du med deg læreren din, og går til rewktor og kjefter ham huden full. At ungdommer kan være så umodne, det skjønner jeg, men at voksne lærere kan være det, det er for meg ubegripelig. Tror de læreren gjør det på pur f, eller er det faktisk slik at han ikke ser deg? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg sier hei til alle jeg møter, uansett kjønn eller farge eller klær og hygiene, sa til og med hei til bomsene på karl Johan. Da sier du til dem, hvorfor de ikke sier hei, og at du gjerne vil at de skal si hei, ekke værre. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvordan er du i sosialet da? Og skolen ikke minst? Kanskje prøve å snakke med folk. Trenger ikke vente på et hei av noen , isteden får å bare si det selv. Prøve å snakke mer i timene (På en god måte da), og sånne ting Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvordan er du i sosialet da? Og skolen ikke minst? Kanskje prøve å snakke med folk. Trenger ikke vente på et hei av noen , isteden får å bare si det selv. Prøve å snakke mer i timene (På en god måte da), og sånne ting 8667073[/snapback] For en som føler seg oversett er det kanskje ikke så lett å snakke med folk, been there don that. Det er mange som mener det er lett, jeg syns ikke det da jeg gikk på skolen. Regner med du muligens går første året på videregående? Det kan være ett fært år, vertfall om du har gjort det samme som jeg gjore, søkte meg inn der ingen jeg kjente gikk Har det pågått heile året? eller bare i det siste? Lenke til kommentar
Kiwiboy Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det er nå de som gjør et eller annet som blir lakt merke til. De som bråker, de som krangler med læreren, de som er sammen med de som bråker eller krangler med lærere osv. Råder deg ikke til å starte med det, men vanskelig å være "kul" og ha mange venner samtidig som man skal være "nerd" og være god i alt. Sportslig er det også mange som blir lakt merke til! Spiller fotball da (som er veldig populært her) og er god i det, så blir man veldig fort "tatt med i klubben". Noen er så heldige at de blir det av å være seg selv, andre må jobbe litt for det. Sånn er det desverre bare. Men det blir jo som regel bedre når man kommer ut av skolen og treffer voksne folk på jobbe, ute og overalt! Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jente16, vondt å høre at folk overser deg. Hvis læreren tror du er borte og registrerer deg med fravær er det jo ekstremt. Alle som har vært 16 en gang vet mer eller mindre hvordan det er å ikke være populær. Meg selv inkludert. Jeg brydde meg ikke så mye om det og gikk mine egne veier - hvilket bare forsterket tendensen folk hadde til å unngå meg. Men folk kan ta seg veldig nær av å ikke få kontakt med andre eller ikke få venner. Fint at du har noen venner, forresten. Mange ungdommer på din alder er usikre i sosiale sammenhenger, og tør ikke ta kontakt med fremmede eller ser ned i bakken når man møter folk. Det er ikke sikkert det er noe galt med deg, men at de ikke tør å snakke med deg av en eller annen grunn. Folk som skiller seg ut fra mengden, er litt spesielle eller har spesielle interesser, er over gjennomsnittet intelligente, eller er innflyttere eller ny på en skole f.eks., kan fort oppleve at folk ikke tør å ta kontakt med dem. Jeg vil anbefale at du selv tar kontakt ved å gå bort og prate med folk du synes ser interessante ut, eller som du har hørt si noe smart i klassen f.eks. Det er lettere å få øyekontakt med en du snakker med enn en du møter i skolegården i forbifarten. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det er veldig mange som ikke tørr å ta øyekontakt, fordi de er tilbakeholdene og sjenerte. Det er ganske vanlig, hvorfor vet jeg ikke, men ofte er det ting du kan ordne på selv. Ting som gjør at du ikke blir så lett oversett er f.eks. * utvikle stemmen, snakke roligere og mer behersket. * Bedre kroppsspråk, les en bok eller to om emnet, det kan forandre en person på null komma niks. Jenter som f.eks går riktig blir helt sykt raskt lagt merke til. Tenk på måte jenter beveger seg på i klassisk dans etc. Har en jente på skolen som er så ufattelig god på det med kroppsholdning og gange at ikke en sjel overser henne. - et lite innfall av noe jeg hadde på hjertet. 8663657[/snapback] What he said.... Det er nok mest sannsynlig holdningen din som er feil, og ikke personligheten din. Hvis ingen kontakter deg, beviser jo det nettopp dette poenget. Endre holdningen din, kroppsspråket ditt og vær mer utstrålende så kommer du mye lengre. Si hei til absolutt ALLE du møter, så folk legger merke til deg. Prøv å vær aktiv i diskusjoner som du selv egentlig ikke interesserer deg for. På denne måten blir du en mer outgoing type of girl, og folk VIL begynne å gi deg oppmerksomhet. Lykke til babe! Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Si hei til absolutt ALLE du møter, så folk legger merke til deg. Og når det gjelder det. Prøv å si det høyt og tydelig. Hvis det bare blir halvhjerta og dem ikke hører det går det bare utover selvtillitten. Ikke vær redd for å snakke høyt ihvertfall. Hvis du ikke er vant til det så kommer nok stemmen til å høres rar og uvant ut, men det bare høres sånn ut for deg. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Snakk med flere personer, gjør arsenalet ditt med venner litt større. Ikke kjøp venner, det faller naturlig inn om du henger med flere personer. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Si hei til absolutt ALLE du møter, så folk legger merke til deg. Og når det gjelder det. Prøv å si det høyt og tydelig. Hvis det bare blir halvhjerta og dem ikke hører det går det bare utover selvtillitten. Ikke vær redd for å snakke høyt ihvertfall. Hvis du ikke er vant til det så kommer nok stemmen til å høres rar og uvant ut, men det bare høres sånn ut for deg. 8699295[/snapback] Nettopp! Tørrtren foran speilet hjemme om du må (ta det med ro. er kun du som ser det!) Du må danne deg et bilde inn i hodet ditt at verden er din lekeplass, og at absolutt alle i verden bør være takknemmelige for at de kjenner deg. Det er DE som burde være glad for å ha æren av å være i nærheten av deg osv. Du sier såklart ikke dette til folk, men hvis du har denne tankegangen, vil det å være sosial bare falle seg helt naturlig. Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nettopp! Tørrtren foran speilet hjemme om du må (ta det med ro. er kun du som ser det!) Du må danne deg et bilde inn i hodet ditt at verden er din lekeplass, og at absolutt alle i verden bør være takknemmelige for at de kjenner deg. Det er DE som burde være glad for å ha æren av å være i nærheten av deg osv. Du sier såklart ikke dette til folk, men hvis du har denne tankegangen, vil det å være sosial bare falle seg helt naturlig. Pick-Up-Artist 8699524[/snapback] Jeg står nå i speilet, men det står en jævel der og glor på meg Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nå jeg står i speilet og skal ordne meg før fest blir jeg aldri ferdig for det står en stygg idiot forran meg uten å gjøre noe... Jeg får så lyst til å slå han ned, men vil ikke havne i bråk. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Nå jeg står i speilet og skal ordne meg før fest blir jeg aldri ferdig for det står en stygg idiot forran meg uten å gjøre noe... Jeg får så lyst til å slå han ned, men vil ikke havne i bråk. 8699616[/snapback] Kjent problem det der gitt Pick-Up-Artist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå