Gå til innhold

Design by Grid

Anbefalte innlegg

Må tilstå at jeg har smuglest (-lyttet?) i caféen, og der kom jeg over noen poster rundt 17. mai vedrørende 'design by grid'.

Er det noen som har en 'heis-forklaring' på hva 'design by grid' er og hvorfor man (evnt. ikke) skal bry seg med det?

Er det så enkelt som at man legger alt inn i absolutt-posisjonerte divs?

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg satt og klikka litt frem og tilbake på den siden, men klarte ikke å finne denne to-minutters 'hva er det og hvorfor burde jeg bry meg'-forklaringa jeg var ute etter.

Men det du sier, er at siden jeg sitter og sliter med (se her) ville være en grei kandidat for 'grid-design' ?

Yahoo har vel et 'grid-bibliotek'. Er dette relatert?

-Vegar

Lenke til kommentar

Med slik holdning blir det vanskelig å finne ut av noe som helst. :roll:

Din side (tibk.no) følger ikke 100% et grid. Se på det som tabulær data. Du har fem kolonner og en rad som spanner over tre av dem. Deretter kommer det fem rader som spanner hver én kolonne.

Alle radene er et produkt av hvor mange kolonner de spanner, og vil være i et slags grid.

(dårlig forklart, men les)

Lenke til kommentar

I en verden hvor det er så mye interessant å lære må man være hard på prioriteringa :cool:

Jeg tror jeg forstår problemstillingen med siden min. 'Rade' med bilde, info og sponsorer utgjør tilsammen fem enheter/kolonner, mens tabellene under utgjør bare 4, så ideelt sett måtte jeg endten hatt fem tabeller nede, eller latt bildet bare vært to ganger så bredt som de andre kolonnene i stede for 3 ganger så bred, eller noe slikt.....

Får legge det litt på is til neste gang jeg tegner noe, så kanskje jeg har fått lest litt mer om det innen den tid.

Takk for hjelpa,

-Vegar

(Vi får starte en klubb, vi som forklarer oss dårlig...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...