Srlndschps Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Kunne ikke finne noen tråd om bunader fra før, så jeg lager en. Hva syns du om bunader? Har du bunad, og i så fall, hvilken? Post gjerne bilde. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Bunad er kult det, men gidder ikke skaffe meg det før jeg blir eldre Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Gutter i bunad er hotstuff! Bunad er bra greier. Jeg har selvfølgelig norges vakreste: Nordlandsbunaden. ps: Jeg har ikke lua, og det er ikke meg på bildet:-P Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Bunad er stygt, dyrt og så nasjonalromantisk og teit at det er til å få bendelorm av. "Tradisjon" meg i ræva, bunaden ble oppfunnet for litt over hundre år siden av en gjeng folkedans- og husflidsentusiaster. Senere har den blitt videreført av innbilske nordmenn som synes de har for lite å være stolte av, og er tilfreds med å konstruere et ideal de kan leve opp til. Var det pretensjoner det het? Vær smart, velg bort bunad. Du får tre supre dresser og en heidundrendes bytur for prisen av en tung, svett og kløende dustedrakt for patriotpakk. Vordende konfirmant, husk hvor mye ekstra penger du kan få hvis du klarer å overbevise foreldrene dine om hvor tullete det er å spandere bunad på deg. EDIT: Del to av spørsmålet: Nei, jeg har ikke bunad. Endret 21. mai 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes bunad er fint, har tengt på å skaffe meg selv. Hele familien har Gudbrandsdalsbunad. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) @Hanne:); Ehem. Hvilken bunad forbinder man med Noreg? Den udiskutabelt flotteste bunaden som finnes er Hardangerbunaden; http://images.google.com/images?svnum=10&u...G=Search+Images Til og med første resultatet når man søker etter "Bunad" på Google. Edit: Slenger ved et bilde; Endret 21. mai 2007 av iMono Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Skreddersydd dress > bunad Bunad kan man bruke kanskje 2 ganger i året, det er varmt, ensformig, tungt og klør ... Dress kan man bruke ofte og man kan variere med en fet skjorte, slik at man kan bruke den til alt. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Hardangerbunaden var fin, men litt for enkel for meg kanskje. http://www.norskflid.no/fileshare/filArkiv...d_s_500x996.jpg Den herrebunaden er fin <3 Bunaden Dronning Sonja har, er ikke verst den heller Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg snakker om kvinnebunad. Menn skal gå i dress! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Dress er så standard. Bunad er fint Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Dette er ti på topp - lista etter kåringen: 1. Trønderbunaden 2. Nordlandsbunaden 3. Øst-Telemark beltestakk 4. Hardangerbunad 5. Åmlibunad fra Aust-Agder 6. Hedmarksbunad 7. Gudbrandsdalsbunad 8. Ringeriksbunad 9. Østfold kvinnebunad 10. Sognebunad Lenke til kommentar
hauska Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg skal få Trønderbunad til neste år, gleder meg Ser den toppet lista til Hanne Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Dette er ti på topp - lista etter kåringen: 8666862[/snapback] Du. En sånn fisekåring kan ikke måles med google! Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 21. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg regner med du er han lille gutten 8667508[/snapback] Han med Hitler-håret? Nei, har ikke bunad, jeg. Lenke til kommentar
lunafleur Skrevet 22. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2007 Både mamma, tante og jeg har Lundebysbunaden. Meg, tante. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå