Switters Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei! Har akkurat fått bærbar i jobbsammenheng, og sliter med at kun 1 av 2 kjerner er i bruk. Det viser seg at det under "datamaskin" i enhetsbehandlingen, kun ligger driver til ACPI-PC og ikke Multiprosessor-PC. Det skal kunne løses ved å oppdatere driverne ved å velge fra en liste, men her ligger ikke dette valget. Jeg mistenker at problemet ligger i imaget som er lagt inn og lurer på om noen vet hvor jeg kan skaffe denne driveren manuelt?? Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 På min står det ACPI Multiprocessor PC og det fungerer fint. Får to grafer opp også. Men jeg husker på mitt gamle hovedkort, så hadde jeg Uni Processor. Ang å skifte det, så fant jeg en fin guide her: http://www.theeldergeek.com/clean_installa..._windows_xp.htm Sjekk nede på siden, i den boksen. Kort sammendrag: Trykke F5 istedet for F6 i installasjon, der det står "Press F6 for scsi drivers" og så kommer man til hardware layers setup. Der skal man kunne skifte det man trenger. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Forsåvidt et godt tips, men jeg har nok ingen mulighet til å installere på nytt pga. imaget som må ligge der...Skulle derfor funnet denne driveren manuelt, eventuelt en registerendring eller noe? Anyone?? Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Men hva er det du gjør når du prøver "Update Driver" da? Hos meg må jeg først ta "No, not this time" og så trykker jeg "install from a list or specific location", og deretter "Don't search..." og trykker neste. og da kommer det opp 4 valg: "ACPI Multiprocessor PC" "ACPI PC" "MPS Multiprocessor PC" "Standard PC" Da skal jeg i teorien kunne velge den første og alt skal være i orden. (Nå står den på den første, så jeg kan ikke teste) Hvis du ikke har disse valgene, så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå... Lenke til kommentar
Switters Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det er det som er saken. Det eneste som kommer opp er ACPI PC og standard PC... Kjipe greier. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Da er det godt mulig at den windows versjonen du har ikke har disse installert i utgangspunktet. At den kanskje har blitt strippet for disse. Indeed, kjipt. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 IT-avdelingen er på saken, men hvem har tid til å vente på dem når det står en ny PC der og ikke yter som den skal? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Vil denne filen kunne hjelpe meg med å løse problemet?? http://support.microsoft.com/kb/896256/no Lenke til kommentar
Switters Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Denne hotfixen hjalp i alle fall ingenting... Endret 22. mai 2007 av Malmis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå