L O G I M A N Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Var å avbalanserte forhjula i dag. ristinga forsvant. Men merka da at høyre framre felg var litt varmere enn den burde være. Kjørte videre og ved neste stopp var denne kald. Hjemme igjen (30km) så var den noe varm igjen. Jeg kjente da på alle hjula og fant ut at venstre bakhjul også var varm. Det jeg lurer på, kan det være noe som blokerer tilbakeførslelen på denne bremsekretsen, siden dette gjelder høyre framme og venstre bak? Min har ABS så det er jo en enhet etter hovedsylinderen til bremsene også. Det behøver ikke å ha en sammenheng, da det godt kan være litt treg justering på baktrommelen. Men greit å få noen ide hvilken enhet det er feil på, eller om det er bare å få bytta ut kalipern. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kan godt være rust som gir treghet i klosser og bremsebånd. Da er det nok med rensliping og oppsmøring. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, det var det jeg regna med og. Det er ikke direkte noe lukka system, så vann og salt koser seg der. Lurer på om mansjeten rundt stemplet i kalipern kan ha fått noen skader som forårsaker det og. Men, er det noen mulighet for at det kan være en feil på bremsesylinder eller abs? Enkleste er vel å begynne å rense og stå i. Men det blir ikke før til helga. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Du kan sjekke lokket på bremsevæskereservoaret. Ta av lokket når alt er på sitt varmeste. Teoretisk sett kan tett lufting legge litt press på bremsene, ellers har jeg ikke vært borti noe på den hydrauliske delen som skulle gi påtrekk av bremsene. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det er kun påtrekk på høyrekaliper foran. Ville bare dobbeltsjekke at det ikke var noen ventiler eller lignende. Blir til å skifte den caliperen med en innbytte fra mekonomen eller noe sånt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg kjøpte nå et rep-sett til kalippern. Tenkte å prøve dette før jeg legger ut for en byttekalipper. Noen guider og eller tips på kalipper overhaling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå