Gå til innhold

Abbonement rot: Fra Telenor til Tele2


Anbefalte innlegg

Så her er greia:

 

For en stund siden ruslet jeg til Siba å kjøpte meg en ny mobil. En Sony Ericsson k800i. Det var et greit tilbud og jeg hadde allerede bestemmt meg for å kjøpe med abo, for jeg har hatt kontant kort hele livet.

 

Jeg kjøpte mobilen og fikk beskjed om at simkortet var på vei. Jeg portet da det gamle nummeret til det nye abonnementet. Dagene gikk og sim kortet kom ikke. Det viser seg at Tele2 tar seg jævlig god tid ved utsending av sim kort. Noen dager siden fikk jeg en tekstmelding fra tele2. Der ble det fortalt at det var en feil i bestillingen. Og om feilen ikke ble rettet opp blir jeg fakturert for brudd på bindingen. Meldingen henviste til et brev jeg da skulle ha fått, men jeg har enda ikke fått noe brev (eller faktura).

 

Men jeg har kanskje en liten anelse om hva feilen kan være. For mange år siden kjøpte søsteren min seg ny mobil med abo, så jeg kunne ta over simkortet hennes. Det simkortet har jeg hatt gjennom alle disse år, uten noe problem. Det sim kortet/nummeret er da helt sikkert registrert på min søster, så portering av det nummeret blir sikkert ikke helt enkelt, siden det er mitt navn som står på kontrakten.

 

Hva blir fremgangsmåten herfra? Kan jeg overføre nummeret på mitt navn, eller må jeg ringe tele2 å forklare hele greia og få nytt nummer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt din gamle leverandør, få navnet endret fra søsteren din til deg, kontakt Tele2 og si at du har fikset opp i eier på abbonement og de kan starte porteringen på nytt (nye 10-14 virkedager)

 

eller ring og be om å få nytt nummer.

 

(det er mulig de ber deg gå til forhandleren du kjøpte telefonen for å fikse dette)

Lenke til kommentar
om det er "mange år siden" også kan det være at du også må ha nytt simkort. Da jeg kjøpte min forrige tlf ble det spurt åssen simkort jeg hadde, pga. jeg kanskje trengte nytt hvis det var for gammelt.

8679359[/snapback]

 

Får man ikke nytt simkort om man bytter abo? Trodde det var standard, men som sagt, jeg har aldri gjort det før..

Lenke til kommentar

Tele 2 følger fellesreglene for alle norske operatører. Nemmelig 14 dagers porteringstid fra en operatør til en annen.

Dette er likt om du flytter fra T2 til TNM eller omvendt.

 

Du må som tidligere postet forandre hos din gamle operatør, så den som bestiller er eier.

 

Om du vil ha nytt nr. må du til forhandler for å legge inn nytt salg der.

Lenke til kommentar

Har sendt inn eierskifteskjema til Telenor nå, men i dag fikk jeg melding (sms) om at Tele2 har stoppet bindingen. Fikk brev i forrige uke at jeg hadde 14 dager på å endre abbonementet. Det var datert til forrige mandag, så teknisk sett har jeg fortsatt noen dager på meg. Nå må bare de Telenor jævlene få fart på ræva. Jeg har ikke lyst til å punge ut den fakturaen jeg får om brudd på bindingsavtale. Den kan bli på mellom 1500kr og 2000kr.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Tele2 i dag. Folka som svarer på mail virker greiere enn de på telefon. Dessuten hater jeg kundeservice på telefon!

 

Vi får se om det ordner seg. Det gjør som regel det.. Begynner å bli lei av å se på den mobilen som jeg ikke kan bruke.

Lenke til kommentar

Nå skrev du faktisk under på tele2-skjemaet ved bestilling - der står det at du selv bekrefter at du er ansvarlig kunde for det telefonnr du vil portere, ellers så står du ansvarlig for oppsigelsesgebyret på 2000,- :).

 

Dette er ikke tele2, telenor eller noen andre sin feil. Les alltid det du skriver under på.

 

Flott at det ser ut til å ordne seg i allefall :).

Lenke til kommentar
Dette er ikke tele2, telenor eller noen andre sin feil.

8747845[/snapback]

 

Har aldri sagt noe annet.

Det kom ikke noe brev ifra Telenor i dag heller. Om det ikke kommer i morgen så kan det skjære seg her. Har frist til mandagen for å få endret det.

Lenke til kommentar
Det kom ikke noe brev ifra Telenor i dag heller. Om det ikke kommer i morgen så kan det skjære seg her. Har frist til mandagen for å få endret det.

8749331[/snapback]

 

Hva slags brev er det du venter på egentlig?

Hvis du venter på en bekreftelse om at eierskifte er går det ganske mye raskere å ringe 09000. Noe du forsåvidt kunne gjort med en gang, eierskifte kan tas over telefonen, så lenge din søster er i nærheten/kan selv ringe inn og gi beskjed om at hun godtar at du overtar abn.

 

Og, btw: standard porteringstid er 11-12 dager.

Hvor lang tid det tar å få SIM fra Tele2 derimot, er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Det du gjør for å ordne opp er å dra til nærmeste telenorforhandler, sammen med din søster. Det er eneste måten å ordne eierskifte raskt og effektivt, ca 30 minutter etter dette er sendt gjennom datasystemet i butikken så er det endret, og da kan forhandleren ringe tele2 forhandlerservice for deg og få tele2 til å resende porteringa på ny :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bekymre deg for det gebyret på 2000 kr.

Så lenge portering går i orden får du trukket dette.

 

Dersom du mot formodning ikke skulle ha fått sim til din porteringsdato, kan du gå til forhandler på dagen der du flyttes over, få ett sim i butikken og ringe tele 2. De trekker da servicegebyret som forhandleren tar for ditt sim kort.

Lenke til kommentar

Da var det fiksa. Ringte til telenor kundeservice og han endra det på 20 sekunder. OMFG.

Jaja, kudos til telenor kundeservice. Jeg kom gjennom etter 10 sek på linja. Nesten litt kjipt at jeg forlater dem. Nå skal jeg snart ringe til Tele2. Får se om det går like glatt.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har vært i nærheten av Tele2 så har det vært ofte krøll med fakturaene. Enten er de for høye, eller man har uteglemt ting som man har blitt lovet eller inngått avtale om.

 

Dessuten tror jeg kundeservicen deres har utrplig dårlig kommunikasjon. Ihvertfall de gangene jeg hadde noe med de å gjøre.

Lenke til kommentar

Jepp. Ringte kundeservice i dag. Nå viser det seg at navnet i bestillingen har endret seg til den juridiske eieren av det tildligere aboonementet. Så nå må jeg endre navnet i telenor igjen, fikse ting hos Tele2, og endre tilbake når jeg får tegnet abbonementet.

 

Så nå må jeg ringe telenor igjen og endre tilbake. Over helga så stikker jeg ned på Siba og får fikset dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...