Gå til innhold

DVD-toll-tull

PcProffen

Anbefalte innlegg

Ja, det må jo finnes noen som Deg her i landet også... Det er faktisk sånne som Deg som gjør at Norge suger såpass hardt som det gjør! Hadde alle som Deg flyttet til utlandet, hadde faktisk norge blitt som utlandet! ;) Muhaha..... Artig tanke! Er du ikke enig i dvd-toll&tull greiene engang?????? Det MÅ du vel være?????? Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte pakka mi med 6 dvd'er, og det skal bli spennende å se om de prøver å prakke på meg moms & toll. Kunne jo kjøpt disse 6 platene som en separat ordre hver for seg, og ikke hatt noe problem, BORTSETT fra at da hadde jeg gått glipp av det 45% prisavslaget man får om man kjøper alle samlet. Er en del penger. Skal holde dere her på forumet orientert om saken hvis den blir noe av, for dere kan BANNE PÅ at jeg ikke skal rulle over og bare betale hvis de fortoller/formomser pakken(e) Er *litt* enig med han som snakker om rompemassering; vi har det så uforskammet bra her at et filleproblem som dette kan oppta mengder av vår tid & energi til kantwen av det latterlige...

Men ærlig talt, disse "reglene" for toll/moms på privatimportetre varer er jo helt f*cka opp, MILDT sagt. Og hvor ulidelig kjipt hadde det ikke vært om man ikke fikk lov til å være litt latterlig.. :lol: Godt nytt år folkens

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Advarsel: Off-topic....

Det var da voldsomt til syting her da.

Hvis det er så forbanna mye bedre å leve andre steder, ja så flytt da vel. Dere vil nok fort finne ut at verden der ute ikke er så rosenrød som dere skal ha det til. Det som oppfattes som superbillig av oss er gjerne ikke like gunstig i de landene der produktene selges. Lønnsnivået er nemlig utrolig mye lavere. Og ja, de har mindre skatter og avgifter, men det betaler de faktisk også en pris for. Du skal ikke se deg mye rundt i verden før du skjønner det.

Sammenligningen med Sverige og Finland: Tror dere virkelig de har det så mye bedre enn oss? En gjennomsnittelig svensk gutt koser seg med nye pc-spill hver dag mens her i stakkars Norge må vi nøye oss med et i året...Nei selvsagt ikke, vi har det like bra som dem. Sier ikke jeg er enig i alle ting som har med avgiftsnivået. Men jeg forstår hvorfor vi har et sånt system. Det er ikke, som det blir sagt, nødvendigvis sånn at man må ha så utrolig lav iq for å pønske ut systemet. Tror dere meningen er å plage nordmenn mest mulig? Jeg gir dere ett ord: Velferdsstat. Riktignok er den på vaklende grunn, men sett i forhold til nesten hele resten av verden lever vi i et mønsterbruk. Nyt hverdagen og slapp av.

Det varsles at grensa skal økes til 1000 , fram til da, tenk på at steder som amazon deler opp ordrene dine, bestiller du fem filmer får du fem pakker. Så får jeg heller leve med at Sopranosboksene ikkek går å bestille enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...