Gå til innhold

Til alle Ateister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-23990

En religiøs person hadde kanskje bedt til Gud.

En ateist hadde prøvd å avverge situasjonen eller gjort døden mindre vanskelig for andre.

:yes:

Som når Bondevik ville be for irakerene... Ja, det hjalp jo kollosalt mye... teite dott. Kanskje istedet skulle han sendt noen ned for å gi di mat eller gi dem penger? Nei, be, det er tingen som hjelper alt...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke bedt til gud....... likestiller det med å be til Jan Teigen!

Hvis folk syns de må be til høyere makter fordi noen andre mennesker gjør grusomme ting av fri vilje så ser jeg på de som svake mennesker!

Har gud/jesus noen gang vist seg i "recorded history" kanskje? NOPE!

Det var det jeg hadde å si...........

Mvh.

Erik

[/b]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kanskje nettopp derfor flyet styrtet? Fordi samtlige passasjerene ba til gud, fremfor å faktisk prøve å stoppe ranerne....

Relgion fører ikke til annet en krig og elendighet...

Hadde ikke det vært relgion, hadde episoden 11/9 aldri skjedd....

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at Gud ikke eksisterer?

Det er jo det som er hele prinsippet med min "tro". Man kan jo spørre det samme spørsmålet til kristne: Hvordan vet du at gud eksisterer?

Jeg har jo selvfølgelig ikke bevis for at han/hun/det ikke eksisterer, men det er jo heller ingen har bevis for at han/hun/det eksisterer. Så derfor velger jeg å tro på logiske forklaringer (som det ofte finnes bevis for) isteden for å tro på eventyr uten det fnugg av bevis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei jeg hadde ikke bedt til gud i en slik situasjon, tror nok tankene hadde vært helt andre steder, fordi der sitter du med Allah gale terrorister med AG 3 geværer som sier at nå skal vi alle dø i allahs navn. du ser alle rundt deg er livredde og de ber sikkert alle til gud, men jeg nei jeg hadde nok tenkt på mine nærmeste og sett livet passert i revy før jeg enten hadde gjort et eller annet slik at jeg blei skutt eller sitti og nigrini sakt at de skulle spare oss alle.

Ellers så hadde jeg selfølgelig hatt med meg min egen pepperspray og i smug sprayet en Allah og tatt geværet hans og skyti han og resten av terroistene og ved hjelp av kommunikasjonen med flytårnet hadde jeg landet flyet og blitt helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...