Gå til innhold

Til alle Ateister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9/11.

Ser du ett ett-tall der?

Rent bortsett ifra det er spoersmaalet ditt meningsloest, all den tid det forutsetter en ekstrem hypotetisk situasjon.

Da ingen fullt ut er bevist forutsetningene for sine egne tankeprosesser og i hvilken grad erfaringer ligger til grunn for vaare antagelser, blir utgangspunktet feil.

Som aa spoerre: "Hvis du var en rettlinjet graf, og du havnet paa et punkt i det imaginaere tall-systemet, ville du da forsoeke aa projisere deg inn paa det rasjonelle tall-systemet igjen, eller ikke?"

Alternative svar til ditt spoersmaal er "JA", "NEI", og "KANSKJE".

Lenke til kommentar

B|Real: Hei hei... Tror du glemte pollen... Hehe...

Nei, jeg tviler på at jeg hadde gjort det. Ettertsom jeg ikke tror at det finnes noen Gud, hadde det nok vært like sannsynlig at jeg bad til Ilùvatar, Manwë eller Aulè.

Så.. Jeg hadde nok heller sett om det var noe jeg kunne gjøre for å hindre ulykken eller å hjelpe andre mennesker med å holde roen. :-)

Ps: Fin "poll"

Lenke til kommentar

Tja... Vanskelig å si hva en hadde gjort. En helgradering har vel aldri skadet. Better safe than sorry, ikke sant? :D Om en liten bønn på tampen av livet er det som skal til for et evig liv i himmelen er jeg ikke mindre kynisk enn at jeg kjører på... Men det er vel neppe nok om Han eksisterer uansett.

:o -> :evil:

Lenke til kommentar

Er ateist og tror ikke på Gud. Ville vært lite hensiktsmessig å begynne å be da.

Litt rasjonell tankegang:

Dersom jeg hadde fått vite at de ville styrte i WTC---->

Klikka vinkel på noen av flykaprerne.

Dersom ingen andre var i noe stemmning for å gjøre dette, og alt så helt håpløst ut.---->

Prøvd å fått seg noe med en av de kvinnelige flypassasjerene/flyvertinnene.

:oops:

Hadde gått ned med flaggstanga til tops... :D

Nei seriøst: Det er umulig å vite hvordan jeg hadde reagert. Har aldri vært i noen situasjoner der jeg har vært _så_ presset. Men som sagt; bedt til en Gud hadde jeg neppe gjort.

Lenke til kommentar

Ville du ha bed til Gud i en ekstrem situasjon?

Som for eksempel at du satt i flyet som krashet i WTC 11/9 og viste at du kom til å dø.

Ville du ha gjort det?

Nei. Mens terroristene ropte "Allah er stor", vil jeg reist meg og ropt "Det finnes ingen Gud!" og dødd med æren i behold.

Jeg har selvsagt forståelse for at folk tyr til bønn i ekstreme situasjoner. Langt verre er det med de som (tilfeldigvis) overlever, blir "frelst" og bruker resten av livet på å spre evangeliet. Slikt er fryktelig trist.

LeD

Lenke til kommentar

Jeg har selvsagt forståelse for at folk tyr til bønn i ekstreme situasjoner. Langt verre er det med de som (tilfeldigvis) overlever, blir "frelst" og bruker resten av livet på å spre evangeliet. Slikt er fryktelig trist.

LeD

Enig!

Jeg ville nok ikke bed til Gud, mere fornuftig å flekke ræv til terroristene, og mens jeg gjør det, så kan noen andre tøffinger flippe totalt på terroristene :p

Ville nok kjempet til siste stund vertfall. hvis jeg viste de ville styrte faenskapen i ett stort hus.

Lenke til kommentar
B|Real: Hei hei... Tror du glemte pollen... Hehe...

Nei, jeg tviler på at jeg hadde gjort det. Ettertsom jeg ikke tror at det finnes noen Gud, hadde det nok vært like sannsynlig at jeg bad til Ilùvatar, Manwë eller Aulè.

Så.. Jeg hadde nok heller sett om det var noe jeg kunne gjøre for å hindre ulykken eller å hjelpe andre mennesker med å holde roen. :-)

Ps: Fin "poll"

jau... eller de litt mindre vennligstillte ville kanskje bed til Melkor :p hehe

Lenke til kommentar
"Hvis du var en rettlinjet graf, og du havnet paa et punkt i det imaginaere tall-systemet, ville du da forsoeke aa projisere deg inn paa det rasjonelle tall-systemet igjen, eller ikke?"

:lol:

No er eg vel meir agnostikar, men nei, eg trur nok ikkje at å be ville vere det første som fall meg inn, men som påpeikt: ei så håplaus problemstilling å sette seg inn i at det er umogleg å gje eit svar.

Lenke til kommentar
"Hvis du var en rettlinjet graf, og du havnet paa et punkt i det imaginaere tall-systemet, ville du da forsoeke aa projisere deg inn paa det rasjonelle tall-systemet igjen, eller ikke?"

Har forsøkt å høre med folk som har vært i den situasjonen; hva gjorde de?

Var det rasjonell atferd? osv. Men ennå ingen respons. Det later til at det er et av de få områdene i livet der absolutt ingen har noe relevant å bidra med.

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at jeg aldri ville tilbedt noe som jeg vet ikke eksisterer. Jeg ber ikke, jeg mer aksepterer situasjonen som den er. Var det ment at jeg skulle dø der, så "fuck it".

Nå hører det til at historien at jeg ikke noen gang har trodd på gud. har ikke hatt kristendom på skolen, men vet alikevel mye om den rent historisk sett. Spør du meg er den en feit bok med masse skit.

Men veldig kort svar på spørsmålet ditt...NEI!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ville du ha bed til Gud i en ekstrem situasjon?

Som for eksempel at du satt i flyet som krashet i WTC 11/9 og viste at du kom til å dø.

Ville du ha gjort det?

Endelig en som driter i å skrive som amerikanerene (11/9)

og for å svare på spørsmålet ... nei ... jeg hadde sikkert løpt ut vinduet i flammer ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...