krakil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hadde planer om å bygge meg ny pc med E6600 nå, men venter til 22. juli og kjøper quadcore i stedet. Bruker pc'en til litt av alt. 3D, videoredigering, lydproduksjon, programmering, spill, bildebehandlig++ Hvilken av disse prosessorene burde jeg satse på? Hvordan vil de ligge i pris i forhold til hverandre etter 22. juli? Jeg har ingen planer om å klokke noe spesielt. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes du skal gå for Q6600. Selvom du kanskje ikke har planer om å klokke. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Intels Xeon for LGA775 er som Core 2 serien til samme sokkel bortsett fra at Xeon er litt spesielt utvalgt (høyere kvalitetskontroll), så du kan forvente mer stabilitet (stabilitet innen dataverden er litt flytende skjønner du) og at du kan presse prosessoren hardere med tanke på overklokking. Endret 21. mai 2007 av saivert Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Da er det vel opp til deg om du vil ha 4 eller 2 kjerner. Det som er vel det viktigste er vel at du blir fornøyd med begge to, noe jeg tror du kommer til å bli. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Intels Xeon for LGA775 er som Core 2 serien til samme sokkel bortsett fra at Xeon er litt spesielt utvalgt (høyere kvalitetskontroll) Okei. Trodde de brukte to forskjellige kjerner jeg? (Q6600 2 dualcore og Xeon 4x solo) Men vet ikke hva det ellers har å si da.. Da er det vel opp til deg om du vil ha 4 eller 2 kjerner. Men begge er da fire kjerner? Endret 21. mai 2007 av krakil Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Oj, ja...hehe, selvfølgelig. Tenkte på socket 604 jeg Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Nok engang blir jo dette et spørsmål om pris. Har du bra budsjett så kjøper du det dyreste og koser deg med det Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Xeon 3220 og Q6600 er identiske og lenge prisen er lik velger en selvsagt Xeon. Xeon er ikke gjenstand for "høyere" eller strengere kvalitetskontroll som sådan, men Xeon prosessorene blir plukket blant chipene som tester best og som fungerer under lavest temperatur og er dermed mere pålitelige rent generelt enn en C2D. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Okei, takk for alle svar. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå