krakil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 På itpro er de veldig glad i å anbefale disse brikkene, men etter å ha lest litt rundt her på hw er jeg blitt litt skeptisk. Stemmer det at geil ikke er noe å satse på under PC8000? I så fall er kanskje disse brikkene like greie? Jeg har forresten planer om å kjøre 4x1GB og kommer neppe til å overklokke noe særlig. Blir i så fall bare for å leke litt, men det er ikke viktig for meg. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Jeg tror neimen du ikke får billigere RAM til den prisen(Crucial brikkene). Tror dette har noe med at DDR 3 kommer om ikke så lenge. Også kommer det litt an på hvor budsjettet ligger. Kikket på noen kommentarer til brikkene og det var jo mye positivt og si om Geil brikkene, og også på crucial brikkene. Spør du meg så går dette bare ut på hvor mye penger du skal punge ut. Link til evnt. folk som ikke liker Geil brikkene? Endret 21. mai 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Prisen skyldes neppe DDR3, men forhold i markedet DRAM er veldig billig nå, og produsentene selger med tap. Omleggingen til DDR3 vil ta litt tid og AMD holder vel på DDR2 standarden et år til. Crucial brikkene vil mest sannsynlig være mest OC vennlige, om du er heldig og får D9GMH, men ellers holder jeg en knapp på Geil. Snakker da om max frekvens/yimings og ikke OC i forhold til spesifisert frekvens. Greit å ha brikker spesifisert til PC6400@4-4-4-12 om en ikke overklokker. Begge er utvilsomt et bra kjøp. Tror jeg kanskje ville gått for de billigste. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det er mange som snakker varmt om geil også da, men også flere som er negative. Her er en. Her er en annen. Fant ikke akkurat den tråden som gikk dypest inn på de brikkene akkurat nå, men det går stort sett i at det er Elpida brikker i de, men det har kanskje ikke så mye å si så lenge jeg ikke skal overklokke? Har også lest flere steder (bla. her) at folk har problemer med å få kjørt 4 moduler på P5N-E SLI (standardklokk). Vet ikke om dette er et problem som også gjelder andre hovedkort, da jeg har lest mest om P5N-E SLI. Når det gjelder budsjettet kan godt tåle dyrere brikker, men gidder ikke bruke mer penger enn nødvendig. Tillegsspørsmål: Jeg tenkte å kjøpe meg prosessor etter prisfallet 22. juli. Er det like greit å vente med minne til da også, eller er det god sjans for at rammen er dyrere igjen da? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Han ene sier at de er dårlige til å klokke, so what? Du har jo ikke tenkt til å klokke. Gå får Geil Ultra, hvis du har penger! Edit: Har ikke hørt noe om priskutt på rammen, men det lønner seg stort sett og vente. Endret 21. mai 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har akkurat disse brikkene fra Geil, og må si jeg er mektig imponert av dem. Overklokkingen går som en drøm, og dem protesterer ikke. Eneste er at de er glad i høy volt, og man trenger ikke lete lenge for å finne brikker som leverer samme ytelse på lavere spenninger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ukens tilbud hos psdata.no http://www.psdata.no/ps.asp?it=129240 Lenke til kommentar
krakil Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Oooh! Noe særlig billigere enn det blir det vel neppe? Burde jeg bestille nå da, selv om jeg venter til juli med prosessor..? Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg holder nå en knapp på Crucial PC5300 Value! Om du er "uheldig" og får D9HNL klarer disse lett 5-5-5-15 @400mhz på 1.8V. Får du D9GMH har du kanonbra RAM. Merk at Geil-brikkene må ha 2.3V for å kjøre cas 4 og hvor mye har man egentlig å tjene på cas 4 i forhold til cas 5? Lite vil jeg tro... Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Oooh! Noe særlig billigere enn det blir det vel neppe? Burde jeg bestille nå da, selv om jeg venter til juli med prosessor..? 8664446[/snapback] Kan vanskelig tenke meg at det blir billigere enn akkurat nå. Noen av brikkene har jo krøpet aldri så lite opp i pris også, i det aller siste. Det blir neppe noen store forandringer frem til juli, men har du penger så vil jeg si "kjøp nå". Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Brikkene krever noe høy spenning til å være 6400, syns nå jeg (det skal sies at jeg har DDR-minne og er ingen ekspert på DDR2) Lenke til kommentar
krakil Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hmm. Da virker det som tendensen i denne tråden heller mot det jeg hadde følelsen av før jeg starten den likevel da. At den nevnte Crucial rammen er et vel så bra kjøp? Nå selges jo de også til latterlige 595,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå