.tomf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg kjøpte meg en ny skjerm i dag og har da to SyncMaster 940BF som jeg kjører i dual screen. Problemet mitt er at de ikke har samme farge. Den nyeste skjermen har litt kaldere farger(litt mer blå) enn den andre. Har rotet litt rundt i innstillingene, og det ser ikke ut som om noe er forskjellig på de to. Noen som har forslag til hva som er galt? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det kan være andre innstillinger på skjermene Eller det kan være andre tekniske forskjeller - dessverre blandes det paneler innenfor samme produkt noen ganger, samt baklys. Bruker du VGA og DVI eller 2xDVI? Regner med du har kikket på fargeinnstillinger i skjermkortpanelet for hver utgang? For å ta et aktuelt eksempel - kjøpte meg 2 LaCie photon20visionII skjermer for en tid tilbake. Begge er helt like. En annen gjør akkurat det samme, og her er faktisk skjermene forskjellige med tanke på farger. Den ene virket varmere. Det hjalp voldsomt å kjøre forskjellig fargetemperatur og med manuelle RGB justeringer, men selv da er skjermene forskjellige. Han kjøpte skjermene noe senere enn meg, så her er det mulig en av skjermene har en oppgradering som ikke den andre f.eks. har. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Har sjekket innstillinger, og alt er helt likt, så må nok justere litt på fargene manuelt. Jeg kjører 2xDVI. Jeg kjøpte den første flatskjermen for en god stund siden, nesten et år siden kanskje, så kan sikkert hende at denne modellen har fått en oppgradering. Den nyeste, som har kaldere farger, virker også litt skarpere og klarere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå