cybervision_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hadde egentlig bestilt P35 oppsett, men skulle endre og da var lageret tomt Jeg skal ha en maskin til gaming og allround og har ikke voldsomme krav i så måte. Vil et 965 kort til tusenlappen være et like godt valg som et p35? Prisforskjellene er jo ikke store... Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Les gjerne testen vår av P35 Platinum fra MSI på forsiden. Der oppsummerer vi rundt akkurat dette. Per i dag, ingen grunn til å velge P35 framfor P965. Svært liten ytelseforskjell, og i de fleste tilfeller er P965 mer modnet og enklere å forholde seg til. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Et annet alternativ er å se på et hovedkort basert på 975X. 975X er det chipsettet til Core2 som er mest modnet og som har vist seg å være veldig stabilt. Spurte MSI om støtte for Penryn på deres 975X hovedkort, MSI 975X Platinum PowerUp Edition og fikk dette svaret: Dear Customer, S775 Xeon CPU is for server. We will not release the BIOS for supporting it. As to the Penryn CPU issue, we will release the BIOS for supporting it when it comes into the market. Please wait with patience. Best Regards MSI Technical Support Team Hvis jeg tolker dette svaret riktig, har MSI med dette bekreftet støtte for Penryn på MSI sitt 975X hovedkort. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hvilket 965-kort anbefaler du da til et gmaing oppsett? Sitter og lurer på et Gigabyte DQ6, til tross for prisen nemlig. Eventuelt også andre brikkesett du mener er gode. Endret 21. mai 2007 av cybervision_ Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det jeg ser på som problemet til 965/P35 er at det ikke er lagt like stor vekt på kvalitet som det er på 975/X38. Har bare hatt gode erfaringer med hovedkort basert på toppmodell-chipset fra Intel. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, så hvis jeg vil ha et rimelig oppsett med mulighet for stor overklokking bør jeg gå for 965? Eller? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, så hvis jeg vil ha et rimelig oppsett med mulighet for stor overklokking bør jeg gå for 965? Eller? 8661373[/snapback] Selv plukket jeg opp et MSI 975X Platinum PowerUp Edition til 625 kr på lagersalg hos PSData. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Og har du nokre gode tips til meg da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Og har du nokre gode tips til meg da? 8661399[/snapback] Ja, det ligger et MSI 975X Platinum PowerUp Edition til 625 kr på lagersalg hos PSData akkurat nå. Dette hovedkortet er virkelig bra, og det anbefales på det sterkeste. Endret 21. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Har litt dårlige erfaringer med MSI så jeg styrer nok unna det. Asus eller Gigabyte synes jeg er ok Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Har litt dårlige erfaringer med MSI så jeg styrer nok unna det. Asus eller Gigabyte synes jeg er ok 8661425[/snapback] Det kortet fra MSI har blitt godt mottatt og fikk kåringen "Editor's choice" på Toms Hardware Guide. Har selv en maskin med dette hovedkortet, og har hatt denne maskinen i over et halvt år. Denne går 24/7 og systemet er dønn stabilt. Edit: trekker det frem siden det nå kan skaffes for en latterlig lav pris, og at MSI sitt 975X alternativ er bedre enn hva Asus eller Gigabyte kan tilby med tanke på kvalitet. Endret 21. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, så hvis jeg vil ha et rimelig oppsett med mulighet for stor overklokking bør jeg gå for 965? Eller? 8661373[/snapback] Ikke for å spolere de andres tips her, men til overklokking så duger ikke de MSI kortene overhodet. Til unix/linux bruk er de glimrende. Men til overklokking så klokker abit ab9 bedre... Skal du overklokke så ville jeg kikket på følgende kort. Gigabyte DS3, abit quadgt, Asus P5B-E plus, Asus P5B vanilla, Asus P5B deluxe eller DFI infinity 965. Alle disse er glimrende kort til overklokking. De beste kortene er nok DFI infinity (hvis du får tak i et) eller Abit quadgt. Selv om disse er litt dyrere enn feks Gigabyte DS3 og P5B-E plus og vanilla-kortet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Men til overklokking så klokker abit ab9 bedre... Og det sier sitt bare så du vet det for det er elendig ....... Men beklager ot, emn siden jeg har hjulpet cybervisione_ så lar han meg sikkert reklamere litt her Litt hjelp her Endret 21. mai 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå