Gå til innhold

Laserprinter...bruker de mye blekk eller?

Anbefalte innlegg

Hvor stor forskjell er det på forbruket på blekk\toner på en vanlig blekkskriver, og en laserskriver?

Har litt lyst på en ny printer nå, og hadde vært artig og snust på laserskrivere

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laserprinter bruker ikke blekk men toner. I spesifikasjonen til Lserprinteren skal det stå oppgitt hvor mange sider den kan skrive på en tonerkasset. husk at tonerkasset til laser inneholder mer enn bare toneren og dermed er "dyr". Sjekk prisen på den type tonerkasset som laseren benytter. Utskriftsøkonomien på skrivere (både blekk og laser) varierer etter modell/fabrikat.

Lenke til kommentar

Det kan være greit merke seg at 'blekket' i laserskriveren heter 'toner'.

Generelt kan man si at utskriftskostnadene for lasarskrivere er endel lavere enn for blekkskrivere.

Jeg har skaffet meg en Samsung clp-300N og er så fornøyd med den at jeg har anbefalt den flere plasser her på forumet allerede :thumbup:

I følge spesifikkasjonene på tonerene til denne samsungen koster en side med svart skrift litt over 20 øre. Når det gjelder blekkutskrifter kan man nok dobble dette, men det er jo selvfølgelig forskjellig fra skrifter til skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...