Arnvidr Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Angående dell: Er det ikke mulig å velge bort operativsystem? Gidder ikke betale for noe jeg kommer til å fjerne omgående... Hadde inntrykk av hos dell kunne man sette opp en pc akkurat slik man ønsket, men var skuffende valgmuligheter. Og så til komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 Noen tanker om hvorfor denne er så billig i forhold til en Intel Core 2 Duo med bortimot ekvivalente komponenter (såvidt min ekspertise kan se)? Dersom jeg kjøper denne og en ekstra av den samme minnebrikken, skjerm, mus, tastatur, og kanskje et ordentlig lydkort, noen tanker om ekstra saker jeg burde skaffe? Maskinen kommer til å kjøre linux, og kommer sjelden til å bli brukt til spilling, og da heller eldre spill tenker jeg. Det mest krevende den kommer til å gjøre er lyd (ardour) noe jeg forsto amd64 var av de bedre linux-alternativene for. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Tror du kan velge bort operativsystemet på dell ja, men jeg vil likevel fraråde deg å kjøpe dell Grunnen til at den dataen der er så billig er fordi komponentene er mye billigere enn i vanlige oppsett. Her koster prosessoren ca 600kr, og skjermkortet ca 750kr, ram ca 300kr, hdd ca 500kr Lenke til kommentar
GrusGrus Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Joda, du kan helt fint velge bort operativsystem hos Dell, det er bare det at det koster MER... Uten å gå alt for dypt inn i "Dell suger golfballer igjennom hageslange"-diskusjonen vil jeg dog anbefale deg å kjøpe PC i deler... Da får du jo gleden av å skru alt sammen også Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Grunnen til at den dataen der er så billig er fordi komponentene er mye billigere enn i vanlige oppsett. Her koster prosessoren ca 600kr, og skjermkortet ca 750kr, ram ca 300kr, hdd ca 500kr 8661087[/snapback] Jeg får da håpe at en av verdens største produsenter får ting litt billigere enn hjemmemekkeren. Hva er forskjellen på CPU-en Dell kjøper og den komplett kjøper inn da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg får da håpe at en av verdens største produsenter får ting litt billigere enn hjemmemekkeren.Hva er forskjellen på CPU-en Dell kjøper og den komplett kjøper inn da? 8663811[/snapback] Dem er prikk like. La ikke det her bli noen dell vs. annet diskusjon Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Tror du kan velge bort operativsystemet på dell ja, men jeg vil likevel fraråde deg å kjøpe dell Grunnen til at den dataen der er så billig er fordi komponentene er mye billigere enn i vanlige oppsett. Her koster prosessoren ca 600kr, og skjermkortet ca 750kr, ram ca 300kr, hdd ca 500kr 8661087[/snapback] ikke kjøp dell du. er ikke noe oppgraderings vennlig pc det nei. jeg har hatt dell i 1 år nå. skal kjøpe nytt hk psu og kabinett. Endret 6. juni 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
Arnvidr Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Tror du kan velge bort operativsystemet på dell ja, men jeg vil likevel fraråde deg å kjøpe dell Grunnen til at den dataen der er så billig er fordi komponentene er mye billigere enn i vanlige oppsett. Her koster prosessoren ca 600kr, og skjermkortet ca 750kr, ram ca 300kr, hdd ca 500kr 8661087[/snapback] Greit, da er dell ute av bildet. Når du sier at de komponentene er så billige mener du da at de er dårlige? Eller er dette en brukendes maskin? Med ekstra minne, monitor og lydkort begynner det jo likevel raskt å nærme seg 10k, alt etter hvilket ekstra utstyr jeg går for, og det var vel egentlig prisen jeg tenkte meg i utgangspunktet som en slags halvfast maks-grense. Kom gjerne med andre anbefalinger i forhold til mitt bruk som jeg skrev om i første post! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå