_Johan_ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Tok det store skritte i dag, innstalerte slack nesten aldri prøvd linux før, men nå sliter jeg litt. Jeg kommer inn i KDE, startx, men det er veldig lav resulusjon, sikkert rundt 300*300, jeg har prøvd, alt ctrl -+ , men da blir det enten 10*10 eller 300*300 så har jeg prøvd å gå inn i x86conf fila og satt den opp dær, funka dårlig det også... Kan noen forklare hvordan jeg gjør dette, helst med t-skje TUSEN TAKK! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 kjør xf86config som root i console. Da får du en skritt-for-skritt veiviser som hjelper deg. Vit navnet på skjermkortet, hvor mye minne det har o.l. Trur du også kan kjøre XFree86 -configure eller .no, så prober den etter all hardware og skriver ut en XF86config-fil. Den veiviseren gir deg det inn med teskje. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Det er også et grafisk oppsettprogram som heter XFree86cfg, XF86cfg eller noe slikt. Liker du å lese, er det bare å begynne på 'man XF86Config'. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 30. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2002 fikk det til å funke, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå