Hestehodet Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei, Vil begynne å ta opp noen sendinger fra parabolen. Men parabolen står i 2. etasje og dermed en etasje over Pcen :/. Hvordan bli letteste måte å ta opp sendinger og få de over på dataen? Går det ann å kjøpe noe du kobler til tven og tar opp og så vidreføre det til dataen? Vil ha det enklest mulig. Fra HesteHodet Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hva har du av utstyr? dvd opptaker? Selv tar jeg opp til harddisken og brenner det på en dvd så bringer jeg det til pcen. Letteste er jo å kreve tv antenne på rommet ditt og kjøpe et tv kort pci og ta opp på pcen. Endret 21. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Hestehodet Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Takk for svar Hmm, kan man ikkje bruke USB ingangen på dvd opptaker for å overføre opptakene? Hvilket format vil opptakene komme i? Er det lett å konvertere det til avi filer? Hestehodet Lenke til kommentar
Hestehodet Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Hvor finner jeg sånn tvantenne? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Mente å splitte signalet som man gjør med 2 tver og bruke dataen som en tv. Lenke til kommentar
Hestehodet Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Yepp, hva trenger jeg for det? Har vært inne å sett litt på tvkort men vet ikkje hvilket jeg skal ha Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Test Selv har jeg bare kabeltv splittet og ikke satelitt. Om du bare splitter signalet vil du vel få samme tv bilde på pc som stue Og du har vel ikke 2 mottakere ? Det må noen med satelitt tv svare på har bare splittet signalet med kabeltv og da fungerte det bra. Endret 21. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Hestehodet Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Kan du forklare litt hvordan dette "kobles"? Hva skal ut/kobles av/på paraboltuneren? Lenke til kommentar
Hestehodet Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Fra Parabol -> Trådløs sender, som sender signal ned i førsteetasje til pcen min. Trådløs mottaker -> Tvkort. Hvilkne ting trenger jeg? Noen som kan vise meg? Hvor kan jeg finne trådløse sendere? Hestehodet Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 BUMP 8679188[/snapback] f.eks. her. NB! du kan kun se på/ta opp den kanalen satelitt-tuneren er stilt inn på! Denne overfører også fjernkontrollsignalene, så du skal kunne bytte kanal på tuneren fra pc'en -om du har fjernkontrollen der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå