egebakken Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 hei. jeg har veldig lyst til og bli pyroteknikker. er det noen som vett om hvor man tar utdaningen, og hvor mye denne koster Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er dette en egen utdannelse eller er det hobby og man bare kaller seg det når man blir så god at man får en jobb. Beste måten å lære om flammer på er vel brannmann. Lenke til kommentar
egebakken Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 jeg tengte pyroteknikker som skytter opp fyrverkeri. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Slike jobber som ikke er så veldig vanlige pleier å være privatpersoner som driver med det som hobby og tar skrittet videre og lager en bedrift ut av det. Utdanning er vell bare sprengningskurs tror jeg. Rett meg viss jeg tar feil. Edit: Leif Endret 21. mai 2007 av alex503 Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er nok ikke så veldig vanlig. De eneste jeg kjenner som driver med dette er en gruppe med siv. ing studenter på NTNU. http://www.eksplosiv.ntnu.no/index.php Finnes forskjellige klasser med fyrverkeri og du må ta kurs/sertifiseringer for å kunne jobbe med de. Hvis du vil vite mer så kan du jo prøve å sende en e-post til en av NTNU-gutta, de kan nok dette. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 elpag arrangerer kurs. koster vel en 2-3000 for pyro 1 som gir deg lov til å smelle av mindre ting. etterpå kan du ta pyro 4 som gir deg lov til å sende opp fyrverkeri, koster ca. 5000. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Bør vel helst reise utenlands for og kunne jobbe med dette. Er jo ikke noe særlig utberedt her i Norge. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 som fulltidsjobb går det ikke. men du vil kunne ha en deltidsjobb med fet timebetaling. i tillegg til den selvsagte nyttårsaften fins det masse kommune- og firmajubileer, bryllup og andre festlige anledinger. vil en jobbe med annen pyroteknikk i tillegg til fyrverkeri kan en sprenge litt biler i filminnspillinger, smelle av noen effekter på teater og fyre av noen fete flammetårn på konsert. tilsammen blir det endel jobber. er en veldig flink er det selvfølgelig mulig å jobbe fulltid, men tror det er ca en mann i norge som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå