Veosity Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 jeg skal skrive en oppgave om Medie & Komunikasjons linja men har veldig mye mangel på informasjon så lurer på om det finnes noen der ute som har gått linja som kan hjelpe meg all hjelp er velkommen. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg kan hjelpe deg. Jeg har gått den, men hva vil du vite? Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg kan hjelpe deg. Jeg har gått den, men hva vil du vite? 8661025[/snapback] sånt som snittet man trenger for å komme inn hva man gjør der vilke skoler som har medie & komunkasjon sånt Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, det varierer mye fra skole til skole, men som dem fleste ikke vet har ikke snitt veldig mye å si om man kommer inn på skole eller ikke. Derimot er orden, oppførsel og fravær mye viktigere (på vanlige norske videregående skoler) Jeg gikk i Seljord i Telemark. Der virka det som om lærerene ga oss oppgaver som dem likte best. Så vi hadde veldig mye portrettfotografering og diverse feature-artikler. Og veldig mye teori:/ Vi jobbet alltid fra idé til produkt. Først brainstorming, før vi valgte, skisset og utarbeidet produktet. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ok, det varierer mye fra skole til skole, men som dem fleste ikke vet har ikke snitt veldig mye å si om man kommer inn på skole eller ikke. Derimot er orden, oppførsel og fravær mye viktigere (på vanlige norske videregående skoler) Jeg gikk i Seljord i Telemark. Der virka det som om lærerene ga oss oppgaver som dem likte best. Så vi hadde veldig mye portrettfotografering og diverse feature-artikler. Og veldig mye teori:/ Vi jobbet alltid fra idé til produkt. Først brainstorming, før vi valgte, skisset og utarbeidet produktet. 8661126[/snapback] ok takker får prøve å få brukt dette. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har mer på lager altså, bare du vet konkret hva du vil ha. Bare hyggelig å hjelpe=) Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har mer på lager altså, bare du vet konkret hva du vil ha. Bare hyggelig å hjelpe=) 8661215[/snapback] jeg bare lurer på en ting det ser ut til at ingen av skolene som jeg har sjekket har et oppleg for medie & komunikasjon's linjen etter VKII, bare lurer da må jeg finne en skole utenlands etterpå da eller? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det heter vg2 nå.. tror jeg.. jeg er er i der siste kullet der det heter vk og gk.. Etter tredje året er du feridg.. er ikke noe mer da.. Videre utdannelse kanskje? Universitet.. Eller så kan du bli lærling.. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det heter vg2 nå.. tror jeg.. jeg er er i der siste kullet der det heter vk og gk.. Etter tredje året er du feridg.. er ikke noe mer da.. Videre utdannelse kanskje? Universitet.. Eller så kan du bli lærling.. 8661254[/snapback] men når jeg ser på skolene så står det på hver skole på VK3 at det ikke er noe mer så jeg går der bare to år så er jeg ferdig? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 nei.. Først Gk.. så vk1 så vk2.. tre år.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 GK - VK1 - VK2 (etter gamle systemet) VG1 - VG2 - VG3 (etter det nye systemet) Etter tredje året får man generell studiekompetanse, noe du trenger for å ta deg inn på høyskoler og universitet Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 To år media, ett år almennfaglig påbygging for videre studier. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 å takker jeg tenkte litt feil da. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 men er det sjanse for å bli grafiker, en som lager spill, osv i denne linjen? og kan jeg lære IT på siden? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Dette vil da være noe du kan gå over til etter du har fått studiekompetanse. Som f.eks. å gå noroff eller NITH Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 ok for jeg er også intresert i IT å programering. men media er også en ting som jeg er veldig intresert i. man skal jo like det man driver med ellers er jo poenget borte. oja hva blir lgt mest vekt på Fotografi, web design, reklame, selger teknikk osv Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Nei, tenker du på spillprogrammering så gå almenn, og fordype deg i matte osv. Men for webdesign og andre IT jobber er denne linja bra. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hos oss ble det lagt mest vekt på fortografering og journalistikk, men vi var også innom litt reklame, webdesign, filmredigering, bildemanipulering, +++. Men det var bare hos oss, har hørt at andre videregående skoler med media&kommunikasjon har hatt veldig mye film, filmredigering, lyd, og sånt I tillegg har vi hatt mye om lover, opphavsrett, tolkninger, m.m Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ja vi har mye journalistikk, lovtolkning, lyd/lydredigering, webdesign, litt fotografering og skal begynne med film. Veldig mye tolkning, farge, komposisjon osv. Lenke til kommentar
Veosity Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 ok det opphavsrett er jo ganske viktig sånn at man ikke blir saksøkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå