HøttenTøtt Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei har tenkt å splitte hardisken min som er på 320gig Hvordan gjør jeg det på vista, er det vansklig og er det fare for å ødlegge noe? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Hei har tenkt å splitte hardisken min som er på 320gig Hvordan gjør jeg det på vista, er det vansklig og er det fare for å ødlegge noe? Takk for alle svar 8660726[/snapback] Regner med man har noe alla computer management, og disk management i vista også prøv å søk i hjelpefunksjonen i vista etter disse ordene, da jeg ikke vet helt hvordan man laster disse inn i vista. Via disk manager kan du endre på partisjonene av diskene, men husk at du kan miste data fra diskene ved partisjonering så det beste er å gjøre dette på en tom disk. Ellers har man jo alltids partition magic, som gjør partisjonering enklere og gjør det lettere å ivareta data. (Partition magic er ett kommersielt program) Endret 21. mai 2007 av Dipso Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvsi det er snakk om harddisken som du har operativsystemet på så går det ikke ann å gjøre det med noe som ligger i Windows (går i allefall ikke det i XP). Men med diverse programmer kan en gjøre det, som for eksempel Partition Magic. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har nylig gjort dette med en disk som hadde os innstalert (Vista) men klarer ikke huske hvilket programm jeg brukte,skal se om jeg finner ut av det og gi tilbakemelding . Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Som folk sier, er du villig til å betale noen kroner bør du bruke Partition Magic. Det kan for så vidt være greit å ha en backup av de viktigste filene dine for sikkerhets skyld også. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Last ned f.eks Ubuntu LiveCDen og bruk GParted som er på den for å resize partisjonen(e) dine. Du kan også få Gparted som en egen live CD, men hvis du laster ned UbuntuLive eller Fedora7Live, så får du også sjansen til å se hvor fine OSer det er Husk å defragmentere harddisken din før du begynner og ta backup av viktige data. Generelt kan det være lurt å ha en Linux live CD liggende for den kan være grei til å diagnostisere og reparere litt rundt det OSet du bruker. Endret 19. juni 2007 av adder1972 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå