Gå til innhold

Paraboloppsett på Dreambox

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal til å flytte i et hus uten tilknyttning til noen fellesanlegg, og da har jeg konkludert med at parabol er det greieste (vet det kommer digitalt bakkenett til høsten, meeen... Skeptisk ;-D). Tenkte jeg skulle kjøpe en dreambox eller tilsvarende (neste avsnitt) med to tunere og HDD. Sender Viasat og Canal Digital fra to forskjellige sattelitter? Må jeg da i tilfelle ha 2 twin hoder da? Hvor jeg kopler sammen en kabel fra hvert hode å kjører i hver sin tuner? Ser at Clas Ohlson har rimelige parabolantenner (denne) og twin hoder. Kan jeg få inn evnt. begge satelittene med denne antenna? Og hvis jeg da bytter begge hodene til twin, så kan jeg kjøre to tunere?

En annen ting jeg lurer litt på er om jeg gjør en bommert ved å kjøpe en Relook 400s i stedet for en Dreambox 7025? Det er jo ganske så stor prisforskjell på de to, og tilsynelatende samme funksjoner. Jeg har lest litt om det nå, og ser at de fleste skriver at det er lettere å få tak i programvare o.l. til dreambox, hvilket er naturlig siden de er markedsledende. Men med en såå stor prosforskjell vil jeg greie å leve med litt ferre skins, hvis det er det som skiller. Eller hva mener dere?

Jeg har aldri drevi med parabolutsyr før, så jeg er helt newbe på det greiene her. Tror jeg begynner å forstå litt, men fint om dere kan avlive/vekke til liv noen fakta her ;) Velger å kjøpe meg uavhengig utstyr, da det gir en del større muligheter bl.a. PVR.

MVH

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du kan kjøpe antennen fra Clas Ohlson med 2 Twin-hoder og 2 stk 2-1 Diseqc-svitsjer. Du skal så koble en ledning fra hvert hode til svitsjene og 1 ledning fra hver av svitsjene inn til tuneren.

Som "nybegynner" på parabol er jeg ganske sikker på at du blir fornøyd med en Relook 400s. Til Relooken vil jeg anbefale imaget FantacyTeam 2.14c (mulig d-versjonen kommer neste uke). Etter å ha koblet dette på nett laster du ned CCcamd fra menyen og kortene fra Canal Digital og Viasat vil fungere fint.

Fjernkontrollen til Relook har litt flere knapper til PVR-funksjonaliteten enn Dreamboxen, så den er også lettere å bruke i så måte.

I tillegg har Relook innebygget støtte for teksting av programmer, noe som man må installere som tillegg på Dreambox.

Det var vel muligens jeg som svarte deg på et annet forum også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...