Gå til innhold

Kopieringsproblemet løst enda?

Anbefalte innlegg

Som kjent sliter Vista med uhyggelig treg kopiering av filer (ihvertfall for noen).

Er dette problemet korrigert enda, med en allment tilgjengelig løsning?

Blir sprø av hvor treigt det går..

(Vet det fantes en hotfix, men for å få den må man visst kontakte MS direkte. Hva er det for et sært opplegg..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som kjent sliter Vista med uhyggelig treg kopiering av filer (ihvertfall for noen).

Er dette problemet korrigert enda, med en allment tilgjengelig løsning?

Blir sprø av hvor treigt det går..

(Vet det fantes en hotfix, men for å få den må man visst kontakte MS direkte. Hva er det for et sært opplegg..)

8660458[/snapback]

Hvis du er gal nok til å laste ned og installere patch fra tredjepart, sjekk thehotfixshare.net og finn 931770 under Language neutral/Vista.

Lenke til kommentar

Det er Windows Explorer i Vista som har treghets problemer.

Jeg har i mange år nå brukte en erstatning for Windows Explorer, DirectoryOpus eller DOpus (kortnavn). Oppgraderte nylig til ny versjon 9 som har full støtte for Vista. Den har også full integrering med Vista's UAC, men i motsetning til Windows Explorer, så husker den hva du svarte forrige gang hvis du gjentar en operasjon som krever godkjenning og spørr ikke igjen :thumbup:

Filkopiering er faktisk raskere i Vista enn XP når jeg bruker DOpus. Den blåser i å bruke tid på å finne ut hvor lang tid det vil ta å kopiere og viser i stedet hvor mange % som gjenstår.

Anbefales på det varmeste :)

Trial versjon finnes på http://www.gpsoft.com.au

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har prøvd å finne denne patchen, men det ser ikke ut som om den er ute for alle enda.

http://support.microsoft.com/kb/931770/en-us

Om microsoft mener jeg skal bruke enda mer tid på å få denne, så drømmer de. Jeg begynner selv å lure på om dette skyldes DRM crapet i Vista. Etter søk på nett så viser det seg at flere har den teorien og.

Litt off topic:

Jeg skjønte jo hvor dette bar da jeg var på technet i oslo i oktober 06. Kun to månder før vista ble sluppet for bedrifter. De fikk bluescreen og diverse trøbbel under presentasjonen. Her snakker vi om MS ansatte! Men dette har jo skjedd for MS før :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...