Gå til innhold

XP2400+ vs XP2600+

Frupp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driver og skal handle nytt HK og cpu, og jeg lurte på: Er det verdt en ekstra tusenlapp å kjøpe en xp2600+?

Lurer også litt på om jeg skal kjøpe Abit NF7-S eller Asus A7N8X deluxe...

Tror nokk ikke du merker store forskjellen. Men en gang vil du ha nytte av den ekstra kraften, men da vill sansynlighvis sterkere CPU er vere et bedre valg. Husk at det er ikke mange månder til 2600 ikke lengre er konge, og da er ikke 1000kr forskjellen verdt det i forhold til 2400 eller 2200.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Asus a7n8x deluxe og xp2600+!!

Det er merkbart på flere områder at den kjører på 333 bus, det gi hele systemet litt mer minne båndbredde og 'omf'. :)

Men om du har begrenset budsjett er xp2400 en grei løsning, om du her litt fingernem kan du låse den opp og skru ned multiplieren slike at du kan kjøre den på 333 fsb!

Lenke til kommentar

Neida...Men hvilket Hovedkort satser du på da?

Jeg er ikke sikker, virker som det egentlig er samme hva slags nforce2 hovedkort jeg kjøper? har sett på ørten tester men. Blir nok Asus A7N8X, selv om jeg egentlig har mer lyst på Abit NF7-S...

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker, virker som det egentlig er samme hva slags nforce2 hovedkort jeg kjøper? har sett på ørten tester men. Blir nok Asus A7N8X, selv om jeg egentlig har mer lyst på Abit NF7-S...

Anandtech har gjort en test på akkurat nforce2 kortene og har vel kommet opp med omtrent samme utfall som deg:

It was a tough call choosing between the Chaintech 7NJS and the ASUS A7N8X Deluxe, but eventually we decided to choose the ASUS A7N8X Deluxe for best power user motherboard in the Athlon XP market. Thus the ASUS A7N8X Deluxe won our Editor's Choice Silver Award for best high-end motherboard for the Athlon XP platform. With features like USB 2.0, FireWire, Serial ATA RAID and dual LAN (and all for a very reasonable price), we feel the ASUS A7N8X Deluxe is worthy of this award. This award does come with one caveat however; ASUS must improve their tech support policies, as their current non-response strategy is completely unacceptable. Very poor tech support is what kept ASUS from getting the Gold here.

Mens vinneren var :

The Editor's Choice Gold Award for best value motherboard goes to the Epox 8RDA+. The combination of speed, solid features and a bargain-basement price are what makes the Epox 8RDA+ our Editor's Choice Gold Award for best value motherboard in the Athlon XP market. It doesn't hurt that the Epox 8RDA+ ended up overclocking the best out of any other motherboard. Value users should also be pleased with Epox's excellent tech support and RMA policy.

Selve testen kan du lese HER

Lenke til kommentar

Joda jeg har sett på Epox kortet også :) men for det første er det ingen som har det på lager ( ubekreftet lev. data hos databutikken ), og for det andre støtter det ikke s-ata? ( hvis jeg ikke husker helt feil ). Jeg har ikke bruk for det akkuratt nå da, men det hadde jo vært fint å hatt.. selv om jeg sikkert bytter hovedkort igjen før det blir "ut" med ide...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...