John Keats Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Will do Spilte litt i går ( faktisk siden jeg kom hjem rundt 15.00 og fram til 23 ) Kommet til WATIcorp i Japan, absolutt et underholdende spill Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Man blir skikkelig glad i karakterene, og spesiellt Zoe. Gjør ingenting at hun springer rundt i bare trusa og topp store deler av spillet heller, men uansett. Personligheten hennes er fanga perfekt. I en anmeldelse av gjenutgivelsen i PC Gamer sa anmelder "Finally I get to fall in love with Zoe Castillo again". Også er jo apekatt-bestevennen hennes så dødskoselig og, da. Syns også det var sinnssykt kult at man plutselig bytter karakter helt uventet. På en plass bytter man mellom April og Apostelen midt i en samtale. Sånt er bra storytelling. Og en veldig uventet twist helt på slutten. Og heldigvis kan den patetiske slåssingen holdes til et minimum..er ikke morsomt å sitte og hamre på musknappen og stirre på HP til motstanderen til han eller du dør. Endret 23. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
albions Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det er så utrolig gøy å spille eit norskt spill med karakterer som snakker norsk. Får ein heilt annen "fealing" Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Man blir skikkelig glad i karakterene, og spesiellt Zoe. Gjør ingenting at hun springer rundt i bare trusa og topp store deler av spillet heller, men uansett. Personligheten hennes er fanga perfekt. I en anmeldelse av gjenutgivelsen i PC Gamer sa anmelder "Finally I get to fall in love with Zoe Castillo again". Også er jo apekatt-bestevennen hennes så dødskoselig og, da. Syns også det var sinnssykt kult at man plutselig bytter karakter helt uventet. På en plass bytter man mellom April og Apostelen midt i en samtale. Sånt er bra storytelling. Og en veldig uventet twist helt på slutten. Og heldigvis kan den patetiske slåssingen holdes til et minimum..er ikke morsomt å sitte og hamre på musknappen og stirre på HP til motstanderen til han eller du dør. 8683440[/snapback] Enig, var akkurat i møtet mellom April og Kian for 5 minutter siden, helt i elsk med spillet Edit: holder på med å bryte meg ut av tårnet, veldig finurlig måte de har lagt det opp til med å bytte mellom April og Zoë Endret 23. mai 2007 av Smeagoldfish Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Og gode gamle Bird er tilbake minst like morsom som før..han var en stor karakter i det første spillet, med alle de sexfikserte uttalelsene om alt han gjorde med "den sexy blåmeisen jeg traff borti skogen her" Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Har spillet. Har spillt gjennom hele. Sinnsykt bra spill Det var greit å skifte mellom Zoe og April, men likte ikke å plutselig måtte spille som han andre fyren (husker ikke hva han het) Men det er et sinnsykt bra spill med veldig god story. Skal funcom lage et nytt spill med Zoe snart eller? Endret 23. mai 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Vær så snill og bruk spoiler når dere røper deler av historien :/ Har selv dreamfall, men har ikke prøvd det mye ennå, men jeg likte den lengste reisen. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Beklager, skal bruke spoiler neste gang jeg skriver noe mer =) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Hvis man har spilt enern er det hysterisk festlig å treffe Roper Klacks som potion-kremmer i Dreamfall. Han var nemlig din erkefiende i det første spillet, helt fiksert på å "ta over verden"..og nå er han en restituert trollmann, akkurat som anonyme alkoholikere har han tatt "anonyme galninger"-kurs og lært seg å slutte med ta-over-verden tenkingen..festlig kar. Måten man slo ham på i første spillet var å fange ham i en kalkulator (logikk og magi går ikke sammen). Han forteller jo masse i Dreamfall om hvordan han kom seg fri fra kalkisen ved å lære seg algebra og alt mulig rart Endret 23. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Jeg har dessverre ikke prøvd Den Lengste Reisen. Men jeg skal prøve og få spillt det etterhvert. Men Drømmefall er fantastisk. Lenge siden jeg har blitt så rørt og engasjert i et spill. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Har nå fullført spillet, fantatisk bra lagd, men har fortsatt noen spørsmål som trenger svar, faktisk ganske mange. Vet dere om det er planlagt noen oppfølger? ADVARSEL: STOR SPOILER! I library når April var der og pratet med White Dragon ble hun kalt søster. Vi fant også ut at Faith var søsteren til Zoë og at White Dragon åpenbart hadde hatt kontakt med Faith. Hva er sammenhengen her? På hvilken måte reddet vi April? Også: Helena Chang, hvorfor kan ikke hun lå Zoë våkne når Zoë er den eneste datteren hun har igjen? Hvem var egentlig den Reza vi så på slutten? Endret 23. mai 2007 av Smeagoldfish Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Det er planlagt flere oppfølgere i episoder. På samme måte som Half-Life 2 er kommet i episoder.. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Jeg kjøpte den vanlige, men senere special edition også til 100kr, sånn at jeg kunne kalle meg selv en fan . Men som dere sier, så er slutten ganske forvirrende og du får svar på nesten ingen ting du vil vite, men det er en ting som gjør det så kult, nemlig det at du kan spekulere på forum. Uansett, jeg anbefaler alle å teste den lengste reisen, det prøvde jeg etter jeg hadde spilt drømmefall, men det var likevel ikke for kjedelig som mange gamle spill kan være. denne siden anbefaler jeg også: http://ragnartornquist.com/ Og det om stemmene, eneren fungerte bedre og hadde bedre stemmer synes jeg. I drømmefall hørtes han dærre brian westhouse litt fake ut i førsten av spillet og april høres ofte litt for slapp ut i snakkingen (men kanskje hun skal være det i spillet da). Jeg tror jeg har spilt for mange spill på engelsk så uansett om det er bedre voice acting på norsk enn engelsk så føles det litt unaturlig på norsk ofte (curse!) Ellers synes jeg det er vært å spille det på norsk og jeg er takknemlig for at de lagde spillet på norsk. Endret 23. mai 2007 av gormers Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 oiii 55kr for det =) http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64670 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå