chingching Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Begynner andre året vgs neste år og trenger i denne sammenheng en bærbar pc. Prisen bør ikke overstige 10k, da jeg uansett ikke har behov for maksimale ytelser. Maskinen bør være tilpasset skriftlig skolearbeid, samt være kapabel til spill og andre vanlige data-aktiviteter. Har sett en del på Apple Macbook, synes denne virker bra designmessig og anbefalinger jeg har lest har nesten alle vært positive. Er likevel vant til vanlig pc og lurer på om en apple-maskin vil være upraktisk eller på noen måte komplisert å sette seg inn i, i så måte. Ønsker evt. tips til andre modeller som kan være passende. Mvh C Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Begynner andre året vgs neste år og trenger i denne sammenheng en bærbar pc. Prisen bør ikke overstige 10k, da jeg uansett ikke har behov for maksimale ytelser. Maskinen bør være tilpasset skriftlig skolearbeid, samt være kapabel til spill og andre vanlige data-aktiviteter. Har sett en del på Apple Macbook, synes denne virker bra designmessig og anbefalinger jeg har lest har nesten alle vært positive. Er likevel vant til vanlig pc og lurer på om en apple-maskin vil være upraktisk eller på noen måte komplisert å sette seg inn i, i så måte. Ønsker evt. tips til andre modeller som kan være passende. Mvh C 8660230[/snapback] En mac vil ikke på noen måte være vanskelig å sette seg inn i, for det er et meget brukervennelig os. Det du derimot må se på er brukerområder. Mac fungerer best hvis du skal drive med grafisk design og filmredigering. Pc fungerer best til spill (mac er ikke kompatibelt med så mange). Hvis du skal ha maskinen til vanlig bruk er nok pc best. Endret 21. mai 2007 av _perulv_ Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei ! Er i den samme situasjnen nå, og skal ha meg bærbar til VG2. Den skal brukes til msn, film, og word. Da fungerer vel en Macbook bra ? Skal jeg spille noen enkle spill kan jeg vel bruke bootcamp med XP. Mac er litt dyrt, men jeg betaler gjerne noen kroner for fint design. Erlend Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 msn + film + word Brukthandel og ubuntu =) Sparer penger, og du får nok av kraft til det du trenger den til =) Ellers vet jeg ikke helt... Flere skoler forbyr å bruke annet enn windows. Det er skoler der microsoft har gjort jobben sin med lobbyvirksomhet. Kan være greit å sjekke med skolen uansett. For Skrivere som ligger i ad er ikke enkel å bruke for en linux bruker i vertfall, hvordan dette er i mac vet jeg ikke... Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil våge å påstå at nå som man kan bruke både XP og OSX på en Mac, gjør macbooken til den beste laptopen på markedet. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
_perulv_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil våge å påstå at nå som man kan bruke både XP og OSX på en Mac, gjør macbooken til den beste laptopen på markedet. Løp og kjøp! 8660457[/snapback] Jeg selv vil aldri engang vurdere noe annet enn mac bærbar, og trådstarter vil absolutt bil fornøyd. Men ut i fra bruksområder som skriving OG spill vil pc være best. Mac er også dyrere. Det Chingching må vurdere er om diverse små og store kompabilitets problemer mot andre pcer o.l. er verdt designet. Btw det går fint med skrivere og mac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå