Kamikazesmurf Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Heisann alle sammen! Jeg har havnet i den uheldige situasjonen at jeg må konvertere min eksterndisk på 160GB fra NTFS og til FAT32 (den skal brukes sammen med xbox360 og ps3). Jeg har ikke mulighet til å kopiere alt som ligger på disken til andre steder, og blir skikkelig trist hvis jeg må slette alt sammen . Jeg vet at partitionmagic kan konvertere ntfs-fat32, men finnes det noen andre fullgode alternativer som ikke koster like mye som en ny eksterndisk gjør? "Alternative" måter å skaffe seg programvare på er ikke et tema i dette tilfellet da dette er noe som skal brukes på jobben i demo-øyemed + at det må fungere med Windows Vista, så nyeste versjon er sannsynligvis nødvendig. Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 (endret) Trudde Gparted kunne konvertere frå ntfs til FAT32, men dengong ei. Her er koblinga til eit forum med samme tema; converting NTFS to FAT32...."if you are looking to convert the partition and data, you may want to look at Partition Magic for that... Eit alternativ kan vera Partition Commander "Convert NTFS to FAT/FAT32" Ta uansett full kopi av partisjonen. Sannsynlegheita er stor for at ikkje alt vil fungere. Ellers er GPartedGParted optimal for alt anna Partisjons-arbeid. Eit siste tips må du nøste vidare med på eigahand: Det gjeld XXClone, eit backup-program som www.majorgeeks.com anbefaler. ..."Makes a self-bootable clone of Windows system disk.....XXCLONE can clone a volume into another with a different file system. That is, you may clone a FAT volume into an NTFS volume or vice versa.... Sjå meir info her Endret 24. mai 2007 av LarsRoan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå