Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om IP-Telefoni

Anbefalte innlegg

Hola.

Jeg leier en leilighet. I denne leiligheten har jeg "fri" tilgang til Lyse bredbånd 10/10mbit. Det jeg ikke har tilgang til er fasttelefon, og siden mobilregningene nærmer seg "all time high" vurderer jeg nå andre løsninger. Så hva kan jeg gjøre?

Jeg har ikke fysisk tilgang til hverken "modem" eller router, men kan konfigurere som jeg vil. Nå har jeg liten eller ingen erfaring med IP-telefoni, men er det mulig å bruke dette uten å måtte koble "boksen" for eksempel mellom router og modem? Hvordan kobles det opp i det hele tatt?

Andre alternativ er jo for eksempel skype. Her har jeg heller ikke peiling. Ser at Komplett selger en Linksys skype-telefon for en grei penge, men hvordan fungerer dette? Vil jeg få et vanlig nummer? Kan folk fra andre, fasttelefoner, ringe meg uten problem? :hmm:

Jeg ringer stort sett folk på mobil eller fasttelefon, og blir også oppringt fra disse. Hovedpoenget er at dette skal bli billigere, ikke bare for meg men også for andre! Noen forslag eller gode råd?

Hvis dette er fullstendig bom på kategori, så feel free til å flytte posten..... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine greier..... Regner med jeg går for standard IPtelefon ja. MEN. Hvordan skal disse adapterene kobles? jeg sitter med en switch, som er koblet til en router, som igjen er koblet til "modem-boksen". Er det da så enkelt at jeg kobler adapteren i switchen? Det er nemlig bare den jeg har tilgang til......sånn fysisk.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...