Gå til innhold

Sony ikke konkurs allikevel?


Nimrad

Anbefalte innlegg

Det har tidligere vært en tråd om at sony sliter med rekordhøye tap mye grunnet PS3-salget. Men det kan virke som om de ikke sliter så mye som enkelte her mener allikevel:

Despite the many reported losses that the games division of Sony is reportedly getting due to the less than dominant performance of the PlayStation 3 so far, it is surprising to hear that the company still predicts profits for the fiscal year.

Kilde

 

edit: For å understreke det så er topic ironisk

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo veldig hyggelig for Sony hvis det viser seg å stemme i fremtiden. Husk bare at dette nok en gang er spådommer.

 

Veldig viktig å få med her at dette gjelder for neste regnskapsår ser det ut til og de litt mer dystre tallene som har vært diskutert tidligere har vært basert på regnskapsåret som akkurat var over for Sony(i mars?). Og disse dystre tallene bekrefter jo Sony selv i denne artikkelen.

 

According to an Associated Press report by Yuri Kageyama, a Sony executive said that Sony will lose about US$ 413 million in this fiscal year, and recovery from the losses won't come until the arrival of more games to play on the PlayStation 3. Senior Vice President Takao Yuhara said that what's most important for Sony right now is software.

 

Og det viser jo det veldig mange sa at Sony neppe går konkurs, men at de sliter med tap pga PS3 per dags dato. Sony skal derimot gjøre noen enorme brølere for å gå konkurs.

Lenke til kommentar
hva er det for en tittel? Sony har da ikke blitt påstått å være konkurs?

8660259[/snapback]

Det er en ironisk tittel etter alt oppstyret i f.eks. denne tråden.

 

Edit: Sony's aksjer aldri vært så høye på 5 år.

8660351[/snapback]

Hmm.. artikkelen din underbygger jo mye av det som står i artikkelen som var diskutert i "frykter stygge tap"-tråden... Skjønner ikke helt hvor du vil her... Dette er jo dømt til å bli nok en tråd med krangling.

Lenke til kommentar

Det er jo Sony selv som spår at de vil gå i profit. Selvfølgelig vil de spå det, vil ikke tape ansikt utad. Selv om vi har sett av salgstall og analyser av disse at Sony for tiden selger med veldig store tap.

 

Dette mye grunnet veldig lav etterspørsel på enhetene.

 

Selv tror jeg ikke at Sony klarer å gå i pluss i løpet av året. De må kutte enorme kostnader og selge veldig godt for å dekke tapet de allerede har samt det tapet de eventuelt får i løpet av året før profitten setter inn. Jeg tror ikke de klarer det i løpet av året.

Lenke til kommentar
Hmm.. artikkelen din underbygger jo mye av det som står i artikkelen som var diskutert i "frykter stygge tap"-tråden... Skjønner ikke helt hvor du vil her... Dette er jo dømt til å bli nok en tråd med krangling.

8660375[/snapback]

Den forrige tråden bar preg av at sony sleit med veldig høye tap. Den første artikkelen min sier at Sony regner med å gå i pluss igjen neste regnskapsår på tross av PS3-tap. Den andre sier at sony's aksjer er veldig høye for tida noe som tilsier at aksjene er populære. Og det sier oss jo igjen at investorer ikke er redde for at det skal skje noe med sony som selskap.

Lenke til kommentar
Hmm.. artikkelen din underbygger jo mye av det som står i artikkelen som var diskutert i "frykter stygge tap"-tråden... Skjønner ikke helt hvor du vil her... Dette er jo dømt til å bli nok en tråd med krangling.

8660375[/snapback]

Den forrige tråden bar preg av at sony sleit med veldig høye tap. Den første artikkelen min sier at Sony regner med å gå i pluss igjen neste regnskapsår på tross av PS3-tap. Den andre sier at sony's aksjer er veldig høye for tida noe som tilsier at aksjene er populære. Og det sier oss jo igjen at investorer ikke er redde for at det skal skje noe med sony som selskap.

8660396[/snapback]

Ja siste gang vi diskuterte dette så trodde folk at Sony slet med store tap.. Dette underbygger artikkelen din ved at Sony bekrefter dette. Milliardtap foregående år...

 

Samtidig tror Sony at de vil tjene penger neste år.. DOH DOH.. Selvsagt sier de det. Som Bear sier så må jo sony gå ut med dette. Jeg sier ikke at dette ikke vil skje, men det er uansett spådommer. Og aksjekursen til Sony har lite å si her siden den garrantert blir dratt opp pga Sony sine erobringer på LCD-tver etc. Vi er da enda på ett konsoll-forum eller hur!? Så det som er hovedpoenget er hvordan PS3 gjør det og da er ikke aksjekursen til Sony direkte sammenliknbar siden andre deler av selskapet går veldig bra for tiden. Eller skal vi se på aksjekursen til MS for å finne ut hvordan det går med 360?

 

Og sist var det kun Sony-gjengen som nevnte ordet konkurs :)

Lenke til kommentar
Ja siste gang vi diskuterte dette så trodde folk at Sony slet med store tap.. Dette underbygger artikkelen din ved at Sony bekrefter dette. Milliardtap foregående år...

8660422[/snapback]

Poenget med denne tråden er å opplyse folk om at det går bra med sony på tross av store tap på PS3-fronten. Sist gang trodde folk at "Sony sliter med store tap" ikke at de slet med store tap som du sier. Det er hele poenget.

Lenke til kommentar
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

Eit par innlegg er sletta, hald diskusjonen til det tråden omhandlar, innlegg som ikkje har noko med saken å gjere vil bli sletta.

Lenke til kommentar
Ja siste gang vi diskuterte dette så trodde folk at Sony slet med store tap.. Dette underbygger artikkelen din ved at Sony bekrefter dette. Milliardtap foregående år...

8660422[/snapback]

Poenget med denne tråden er å opplyse folk om at det går bra med sony på tross av store tap på PS3-fronten. Sist gang trodde folk at "Sony sliter med store tap" ikke at de slet med store tap som du sier. Det er hele poenget.

8660448[/snapback]

Det går ikke "bra" med sony.. De taper jo penger!?!?

 

Men de spår at de kommer til å tjene penger i fremtiden..

 

Regnskapsåret som sluttet mars 2007 tapte Sony over 400millioner dollar. Hvordan får du det til å bli bra?

 

Hvis ikke du mener sjefene i sony har en stor fin glasskule som kan se fremtiden så er det du skriver rett og slett feil.

Lenke til kommentar
Vet ikke med andre, men jeg har i alle fall ikke spåd at Sony blir å gå konkurs, jeg har derimot spekulert i at Sony kunne komme til å trekke seg fra konsoll markedet for å begrense tapene de har for tiden med PS3 for tiden.

8660478[/snapback]

Jepps.. Men du må huske at hvis man skriver noe som kan tolkes negativt om hva Sony tjener eller ikke så mener man automatisk at Sony skal gå konkurs og driver hyping, FUD'ing etc etc.

 

Var ikke mange dagene siden det ble kalt hyping og FUD at sony kom til å gå med stort tap i forrige regnskapsår. Når sony nå selv bekrefter dette så er det plutselig positivt og betyr at Sony går veldig bra. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Det går ikke "bra" med sony.. De taper jo penger!?!?

 

Men de spår at de kommer til å tjene penger i fremtiden..

 

Regnskapsåret som sluttet mars 2007 tapte Sony over 400millioner dollar. Hvordan får du det til å bli bra?

 

Hvis ikke du mener sjefene i sony har en stor fin glasskule som kan se fremtiden så er det du skriver rett og slett feil.

8660454[/snapback]

Shares of the electronics giant hit a five-year high on a soaring profit forecast thanks in part to shrinking PlayStation 3 losses.

Det er ikke sånn at fordi folkene er ansatt i sony så legger de på noen millioner her og der for at det skal se bra ut. De prøver å få så nøyaktige tall som mulig og det er utrolig hvor nøyaktige de kan klare å være.

Ja, de taper penger, men det er da planlagt at de skal? Sony sitter ikke der og skjelver for de fant plutselig ut at de tapte penger nå rett etter PS3-launch. Poenget er at på tross av store tap på spillfronten så budsjetterer de med å gå i pluss i løpet av et års tid. På grunn av det budsjettet skyter aksjene til værs. Går det ikke bra for dem da? Ja, de har tapt penger, men de har budsjettert med det. De har tapt, men allikevel har omsetningen økt med nesten 7 milliarder dollar.

 

Uansett, denne tråden var ikke ment som noen krig og for å være ærlig trodde jeg ikke folk skulle klare å presse ut noe negativt/krangel i denne, men folk overrasker stadig på dette forumet. Greit om vi prøver å ikke oppføre oss som politikere.

Lenke til kommentar

å tro at sony går konk er det samme som å tro på kjedebrevet om at msn går konk :p haha...

Eneste er at ps3 er ett stort minus i sony, og at de trakk seg ut av lcd markedet betyr bare at musikk og filmbransje delen er igjen, mobildelen går med dundrenes overksudd, og hva med alle duppeditter som sony lager for alle andre produsenter. F.eks husker jeg gamle lg skjermer hadde sonys bilded rør eller noe slik i...+++++++++

ett selskap som aldri dør.

Lenke til kommentar

Nå skal det nevnes at det ikke var underskudd for hele året som ble diskutert her tidligere. Det som ble sagt var at Sony hadde det dårligste kvartalet på 4 år, ikke at hele året skulle gå med underskudd. Konkurs var bare ville spekulasjoner som jeg trodde vi var enige om at ikke kom til å skje.

 

Det er uansett godt at de er optimistiske, og at investorer har tro på Sony.

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Det går ikke "bra" med sony.. De taper jo penger!?!?

 

Men de spår at de kommer til å tjene penger i fremtiden..

 

Regnskapsåret som sluttet mars 2007 tapte Sony over 400millioner dollar. Hvordan får du det til å bli bra?

 

Hvis ikke du mener sjefene i sony har en stor fin glasskule som kan se fremtiden så er det du skriver rett og slett feil.

8660454[/snapback]

Shares of the electronics giant hit a five-year high on a soaring profit forecast thanks in part to shrinking PlayStation 3 losses.

Det er ikke sånn at fordi folkene er ansatt i sony så legger de på noen millioner her og der for at det skal se bra ut. De prøver å få så nøyaktige tall som mulig og det er utrolig hvor nøyaktige de kan klare å være.

Ja, de taper penger, men det er da planlagt at de skal? Sony sitter ikke der og skjelver for de fant plutselig ut at de tapte penger nå rett etter PS3-launch. Poenget er at på tross av store tap på spillfronten så budsjetterer de med å gå i pluss i løpet av et års tid. På grunn av det budsjettet skyter aksjene til værs. Går det ikke bra for dem da? Ja, de har tapt penger, men de har budsjettert med det. De har tapt, men allikevel har omsetningen økt med nesten 7 milliarder dollar.

 

Uansett, denne tråden var ikke ment som noen krig og for å være ærlig trodde jeg ikke folk skulle klare å presse ut noe negativt/krangel i denne, men folk overrasker stadig på dette forumet. Greit om vi prøver å ikke oppføre oss som politikere.

8660513[/snapback]

Der skriver du mye vettugt. Og så lenge du er med på at dette er spådommer så er det helt riktig. Jeg tviler ikke på at Sony kommer til å sope inn penger fremover da LCD-divisjonen egentlig er i samme situasjon som konsoll-divisjonen med at de har investert mye penger i R&D som først i tiden fremover vil gi virkelig merkbar avkastning. MEN dette er med forbehold om at LCD-tvene fortsetter å selge som bare det og at PS3 begynner å vise sitt sanne potensial i markedet. Dette er noe hverken sony eller alle verdens analytikere kan garrantere. Derfor er det viktig at man tar slike spådommer med mange klyper salt. Det er ikke lenge siden Sony var tilnærmet ikke-eksisterende på LCD-markedet og en slik situasjon kan fort reverseres hvis en konkurrent kommer med overlegne produkter. PS3 salget "vet" vi jo alle at kun kan gå en vei.. Spørsmålet er bare hvor fort det går den veien.

 

Og jeg skal si meg enig i at man kan si at Sony går bra med tanke på aksjekursen.. My bad der.

Lenke til kommentar

Nå er vi stort sett enige. Jeg er ikke helt enig angående det du sier om LCD-tver, men skal ikke dra lenger offtopic.

Sony er et stort varemerke og vil nok ikke forsvinne med det første nei. Jeg ser også på det som helt utenkelig at de legger ned spillavdelingen som enkelte nevner her og nevnte i den forrige tråden. De har investert utenkelige summer her og det å legge ned nå før de har fått sjans til å få inn noe penger i det hele tatt er bare helt utenkelig. Hvorfor bruker millarder på milliarder på ny teknologi som du selger med tap for så og legge ned rett før du kan klare å gå i pluss?

Lenke til kommentar
Nå er vi stort sett enige. Jeg er ikke helt enig angående det du sier om LCD-tver, men skal ikke dra lenger offtopic.

Sony er et stort varemerke og vil nok ikke forsvinne med det første nei. Jeg ser også på det som helt utenkelig at de legger ned spillavdelingen som enkelte nevner her og nevnte i den forrige tråden. De har investert utenkelige summer her og det å legge ned nå før de har fått sjans til å få inn noe penger i det hele tatt er bare helt utenkelig. Hvorfor bruker millarder på milliarder på ny teknologi som du selger med tap for så og legge ned rett før du kan klare å gå i pluss?

8660570[/snapback]

Her har du også rett akkurat _nå_...

 

Men en gylden regel i forretninger er den berømte setningen på godt norsk "cut your losses while you can"....

 

Det nok flere med meg lurer på er hvor lenge Sony vil tolerere tap på PS3. Hvis PS3 fortsetter å tape penger i 1-2-3år så er det selvsagt en helt annen situasjon for sjefene i Sony. Kommer dette til å skje? Neppe.. Men er det mulig? Ja.

 

Så saken nå er vel at Sony har tapt mer penger enn ventet på PS3(tapene var langt høyere en budsjetert) og at noen av oss da setter spørsmålstegn ved hvor lenge Sony vil tolerere tap fra denne divisjonen før de gjør noe drastisk.

 

Hvis vi skriver f.eks 2009 og PS3 enda ikke selger noe særlig og ikke går med overskudd så skal du ikke se bort ifra at Sony skroter hele spillsatsingen. Dette er selvsagt kun spekulasjoner, men det er vel lov på ett diskusjonsforum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...