Jimmy Pop Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei. Jeg lurte på om det var mulig å laste ned en CDDB til Nero og en til Lame. Det er nemlig ikke alltid jeg har muligheten til å være på nettet når jeg skal rippe/brenne, så da hadde det vært greit å ha en lokal database... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Finnes sikkert et sted, men det er nok en rimelig stor greie. Inneholder mye data. Rippet en cd for mamma, en Jacoby, og den fant den. Vet du hvem jacoby er? Nettop Og når den inneholder rare norske musikkere, tror jeg den kan vere relativt stor. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hele basen ligger vel paa en 125Mb naa. Selv har jeg brukt EAC, hvor man da kan klaske inn en 30 cd'er uten internet-oppkobling, ta med seg fila hvor eac lagrer ukjente cd'er, innstallere eac paa en internett-kafe, kopiere over fila, og be eac om aa identifisere dessa cd'ene. Lenke til kommentar
InzerT^ Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 www.freedb.org hele databasen The current archive takes about 157 MB as a .tar.bz2 and 131 MB as a .tar.rar archive, the current update file about 11 MB in Unix format as a .tar.bz2 archive. In Windows format the archive takes about 148 MB as a .tar.bz2 archive and about 125 MB as a rar archive. Det er mye tekst det, vil tippe over 500mb ferdig utpakka :o Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei. Jeg lurte på om det var mulig å laste ned en CDDB til Nero og en til Lame. Det er nemlig ikke alltid jeg har muligheten til å være på nettet når jeg skal rippe/brenne, så da hadde det vært greit å ha en lokal database... Har du prøvd dette jimmy? start nero så trykker du på extra, Der er det noen valg du kan prøve ut? Eller så kan du laste ned den andre som de fåreslo og stille det inn via denne menyen. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 I nero kan du prøve Extras -> import internet database. Der importerer du en database som du har lastet ned. Gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 I nero kan du prøve Extras -> import internet database. Der importerer du en database som du har lastet ned. Gi tilbakemelding. Hm var det feil det som eg skrev? Trudde det var rett eg. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. desember 2002 Del Skrevet 31. desember 2002 I nero kan du prøve Extras -> import internet database. Der importerer du en database som du har lastet ned. Gi tilbakemelding. Hm var det feil det som eg skrev? Trudde det var rett eg. Neida, ikke feil. Ville bare gjøre den komplett, samt be han om å gi tilbakemelding på hvordan det funker. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Fikk lastet den ned, ja... 166MB, men har ikke testet den ennå. På CD-en til Nero var det nemlig en FreeDB som de kalte det.. Den funket ganske bra!! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå