Amos Skrevet 27. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2001 Jeg har en gammel compac med pentium 166, 16mb ram og 2gb harddisk. Er dette nok til en nogenlunde brukervennlig (Newbie-vennlig) linux versjon? Tenker da på Redhat eller Mandrake... Lenke til kommentar
Afool Skrevet 27. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2001 Jeg er kan ikke mye om Linux og er heller ingen Linux bruker. Men har hørt at Linux kan faktisk kjøres på diskett, og er perfekt for svake maskiner. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 27. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2001 Hvis du skal ha en nyere linux distribusjon med grafisk brukergrensersnitt så bør du ha 128MB RAM eller mer for å slippe mye swapping. Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 27. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2001 Jeg er ikke akkurat linux ekspert men den dataen holder i lange baner til å gjøre "små" ting med eller som ruter osv. men skal du holde på med mye grafiske ting ol. så må du nok ha litt mere ram og gjerne en større cpu. men hvis du skal surfe,skrive osv. så holder den maskinen i lange baner :wink: velg mandrake hvis du ikke har brukt linux før. Er vist veldig bruker vennelig. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 27. desember 2001 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2001 Har hørt om folk som har gamle 486'er satt opp printservere og gateways/rutere for små hjemmenettverk. Kjørte Linux på min forrgie bærbare pc uten problemer (det var P133MHz, 96MB ram, 4GB hd), aldri noen problemer. Det er vel bare tut og kjør tror jeg. Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå