Soles Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Noen forslag på programmer som funker best til ta opp fra Vinyl til Mp3 Da tenker jeg på lyd kvalitet ? Sitter helt fast trenger noe tips Bruker Creative Elite Pro Lydkort Endret 21. mai 2007 av Soles Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er ingen forskjell i lydkvalitet på opptaksprogrammene. Når opptaket er digitalt slik at opptaksprogrammet kun henter opp bufferen fra ADC'en på lydkortet er opptakskvaliteten bestemt av lydkortet (og flere utenforliggende faktorer, eks. platespilleren, støy på (analoge) kabler, osv). Lydkort skiktet mot lydopptak finner du i alle prisklasser fra 800,- opp til flere titusenvis av kroner. Så du kan godt bruke Audacity til å gjøre opptaket. Når det gjelder mp3-enkoding vil jeg anbefale LAMEenc. Denne mp3-enkoderen er den som gir desidert best lyd blant mp3-enkoderne jeg har prøvd. LAMEenc skal du også kunne bruke i Audacity til å gjøre enkodingen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå