Bruker-33331 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil sjekke om jeg har samme filen to steder(på forskjellige harddisker). Siden jeg har en ganske stor samling med hjemmevideoer så er det litt vanskelig å søke på filnavnet på hver film for å se om man har 2stk av samme filen. Går det an? takk. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Finnes mange gratisprogrammer som gjør dette. Søk etter "duplicate remover" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Tenker du på identiske filnavn eller at selve dataene i filene er identiske? Om det er på filnavnbasis du vil teste er det mulig å skrive et batchscript som for f.eks hver fil på en partisjon sjekker en rekke partisjoner om det finnes andre filer med nøyaktig samme filnavn, og skrive opp en liste over alle filer det er duplikater av og deres plassering. Men.. er det vits å lage noe slik? Jeg har omtrent 3TB over 10 partisjoner tilkoblet maskinen jeg skriver på nå, og for meg er det ikke noe problem å bruke søkefunksjonen i explorer eller noe som "dir /s *noe*noeannet*s2*e20*". Det finnes også programmer laget for enklere filsøking som cacher resultater og bruker en indekseringsagent som gjør at søking går på millisekunder. Jeg tror google har en slik, og Microsoft har "Windows desktop search" som jeg tror har slik funksjon. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Takk, hadde visst bare 20 duplicates Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå