Lil-H Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Det går greit å spille spill fra Europa uavhengig om du har kjøpt maskinen din i Singapore. Min PS3 er fra USA, men jeg kjøper spill fra Canada, dog har jeg testet mange "norske"/europeiske spill, alle funket. Du skal ha en relativt udatert TV for at den ikke tar NTSC. Husker da jeg kjøpte importspill fra USA/Japan til min PS1, det funket utmerket på min urgamle Panasonic 15" (sikkert 8år gammel). Så med andre ord er sannsynligheten utrolig stor for at maskinen fungerer på din TV også. Husker ikke helt om det ble nevnt så mye med DVD, men disse er da låst til Region 1 (NTSC) hvis Singapore opererer med samme region som USA når det kommer til DVD. Hmm, lurer på om Asia ikke har sone C når det kommer til BD? Dette kan du lett google! 3500,- er BILLIG! Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hmm, lurer på om Asia ikke har sone C når det kommer til BD? Dette kan du lett google! Trenger ikke google en gang, her er fasiten : Region A: Nord-, Sentral- og Syd Amerika, Japan, Nord- og Syd Korea, Taiwan, Hong Kong og Sydøst Asia. Region B: Europa, Grønland, Midt østen, Afrika, Australia and New Zealand. Region C: India, Nepal, Kina (uten Hong Kong), Russland, sentral and sør Asia. Ellers mere om BD filmimport fra en artikkel jeg skrev i vinter: http://www.spillarkivet.no/article.php?nid=12&type=artikkel Ellers har du rett i at TV'n skal være rimelig gammel for ikke å takle NTSC (for de som ikke har HDTV da). Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det jeg tenkte på er at spillene faktisk ER PAL/NTSC - og spilleren likeså. Dette har ingenting å si så lenge man har HDTV, men det har ikke jeg. Derfor vil jeg tro det blir problem hvis jeg prøver å spille et PAL-spill på min PS3 med NTSC, uavhengig av om TVen støtter det eller ikke. Problemet vil være at PSen bare er konfigurert for å spille NTSC-spill og dermed levere NTSC-signal til TVen. Er jeg helt ute på jordet her? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Det jeg tenkte på er at spillene faktisk ER PAL/NTSC - og spilleren likeså. Dette har ingenting å si så lenge man har HDTV, men det har ikke jeg. Derfor vil jeg tro det blir problem hvis jeg prøver å spille et PAL-spill på min PS3 med NTSC, uavhengig av om TVen støtter det eller ikke. Problemet vil være at PSen bare er konfigurert for å spille NTSC-spill og dermed levere NTSC-signal til TVen. Er jeg helt ute på jordet her? 8728926[/snapback] PS3en er jo Sonefrie på spill!! Samma om spillene kommer fra sone 1 elr 2. Har du ikke en tv som støtter ntsc så funker jo ikke maskinen du kjøper uttafor europa og australia. Har du ikke HDTV ,men likevel støtter NTSC signaler så er jo det det samma som HDTV. Ps3en blir ikke konfigurert viss du trur det, dem bytter signaler etter åsn sone spillene kommer fra. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Oki, takk for svaret. Etter det jeg har lest paa nett kan det faktisk vaere et problem med PAL/NTSC hvis man bruker SDTV (altsaa ikke HDTV) og spillene kun er kodet i PAL (mange spill er kodet i SDTV-PAL, SDTV-NTSC og HDTV, mens andre igjen bare kommer i SDTV-PAL og HDTV - da blir det problemer med en importert boks). Uansett, de folkene der jeg kjoeper PSen her installerer visst en eller annen fiffig chip som skal loese problemet, saa blir spennende aa se. Kostet under 300 kroner, saa fant ut at det sikkert er like greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå