ompopo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Heisann Sitter i USA og har planer om aa kjope (PAL) PS3 i Norge naar jeg kommer hjem til hosten, men jeg lurer paa om det er noen ting jeg kan kjope her i USA som jeg kan bruke hjemme siden saa og si alt er billigere her. Noen som kan hjelpe meg med dette? Etter et aar som utvekslingsstudent er budgettet i bunn saa alt jeg kan spare penger paa er veldig god informasjon. Takk for all hjelp. :!: Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Absolutt alt, bortsett fra Blu-Ray, eventuelt dvd filmer. Synd at du har lite penger her naa da, med tanke paa at du sparer et par tusen paa aa kjoepe PS3 i statene ogsaa. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Absolutt alt, bortsett fra Blu-Ray, eventuelt dvd filmer.Synd at du har lite penger her naa da, med tanke paa at du sparer et par tusen paa aa kjoepe PS3 i statene ogsaa. 8659922[/snapback] Aa, jeg kan kjope en PS3 i USA om jeg vil (det er naar jeg kommer hjem at det er problem med norske priser), men i USA er det jo NTSC format, og da hjelper det jo ikke mye. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Absolutt alt, bortsett fra Blu-Ray, eventuelt dvd filmer.Synd at du har lite penger her naa da, med tanke paa at du sparer et par tusen paa aa kjoepe PS3 i statene ogsaa. 8659922[/snapback] Aa, jeg kan kjope en PS3 i USA om jeg vil (det er naar jeg kommer hjem at det er problem med norske priser), men i USA er det jo NTSC format, og da hjelper det jo ikke mye. 8659925[/snapback] Norske priser?. Ntsc hakke så mye og si nå lenger har det vell?. Spillene er jo sonefrie. det lønner seg nesten og kjøpe i Usa viss du kan. Blu-Ray filmene der er også mye billigere. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 For å svare på topic og ikke om du bør kjøpe PS3 i USA eller ikke: Du kan kjøpe alt du vil av tilbehør i USA som har med gaming og gjøre. Det vil altså si spill og hardware. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Man kan jo kanskje legge til at bakoverkompatibiliteten til ps3 ikke er sonefri. En amerikansk ps3 kan kun spille av amerikanske psx- og ps2-spill. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Saa for aa se om jeg har faatt med meg alt sammen til naa: -Jeg kan kjope HVA jeg vil av: .....#Spill .....#Utstyr (kontroller, DVDkontroll, kabler etc...) .....#DVD'er .....#Konsoll (PS3) *Alle PS3 spill og Blue-Ray filmer er sonefrie saa jeg kan kjope dem baade her og i Norge UTEN(?) problemer med avspilling paa en da Amerikansk/Norsk (om jeg kjoper i Norge) PS3 konsoll. *Eneste som ikke vil virke er aa spille PS2 og PS spill paa den amerikanske PS3 maskinen, ikke sant. Saa et sporsmaal: Er det mulig for meg om jeg kjoper et NTSC PS2 spill aa lagre det rett paa PS3'en? Eller trenger jeg et amerikansk minnekort? (Har tre europeiske minnekort til min PS2). Beklager om dette ble uoversiktlig, litt trott akkuratt naa. Haaper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 PS3-spill er sonefrie. Blu-Ray filmene er ikke sonefrie (noen er, men absolutt ikke alle), USA har Sone A og Europa(Norge) har Sone B. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 PS3-spill er sonefrie. Blu-Ray filmene er ikke sonefrie (noen er, men absolutt ikke alle), USA har Sone A og Europa(Norge) har Sone B. 8662515[/snapback] Takker for informasjonen. Da ser det ut som om det blir norsk PS3 paa meg, vil jo gjerne ha sjansjen til aa spille av norsk kjopte blue-ray filmer ogsaa. Men et spill eller to kjoper jeg vel her for jeg drar hjem tenker jeg meg, de aller nyeste spillene koster jo tross alt bare rundt $60 her (360 kr stk.), og det er en meget fin pris Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hvem vil kjøpe Blu-Ray filmer med norsk tekst? Norsk tekst er jo noe av det mest jalla på hele markedet. Nei gå for en US maskin. Sparer en del penger, får filmene før og engelsk tekst er mer nyttig mtp. læring:) Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Kan jo være noen norske venner med PS3 kunne tenkt seg å bytte maskin når du kommer hjem, så sparer du noen grunker. Sikkert mange som kunne tenkt seg amerikansk PS3. Endret 22. mai 2007 av KongRudi Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Hvem vil kjøpe Blu-Ray filmer med norsk tekst? Norsk tekst er jo noe av det mest jalla på hele markedet. Nei gå for en US maskin. Sparer en del penger, får filmene før og engelsk tekst er mer nyttig mtp. læring:) 8663429[/snapback] Hva mener du med norsk tekst? om du tenker paa tekstingen paa norsk kan du vel slippe aa se den slik du kan paa andre vanlige DVDer? Dessuten faar jeg jo ikke filmene for, siden jeg maa sende dem fra Amerika forst, og det blir jo da umulig for andre venner aa vise sine filmer paa maskinen, blir det ikke? Jeg er ikke kritisk, bare lurer Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Filmer kommer jo ut før i USA lenge før de kommer over sjøen her....Kameratene dine vil nok ikke få spilt av filmene med mindre de er sonefrie, men er det så fryktelig stort problem da? Du kjøper jo filmene for din egen del regner jeg med. Teksting er ikke akkurat det jeg har mest bruk for i filmer, men kan være greit på ikke engelsk talende filmer(House of Flying Daggers, Kung Fu Hustle, Enter The Dragon osv osv.) Og filmene kan også bli sendt fra andre steder enn USA. Kommer an på hvilken butikk du kjøper ifra:) se her f.eks. www.axelmusic.com. Our web shop currently works out of Holland, Germany, United Kingdom, Denmark, Canada and USA Tar vel en 2-3 dager før filmen ligger i postkassen. Jeg fraråder deg ikke å kjøpe en Ps3 fra USA, men for min del var det det rette valget. HAr fortsatt Ps2 til PAL Ps2 spill. Sparte 2000 Kroner på kjøpet så angrer ikke. Ps3'en ble også fortollet, men det kostet meg 340 Kroner. Det er jo ingenting.. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Saa WangenPs3, kjopte du PS3 NTSC fra USA eller var du i USA og kjopte din? Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Kjøpte den fra nettbutikk i USA. HAdde en kamerat som var i USA, men når jeg ringte han var han allerede på vei til Japan igjen så jeg måtte kjøpe i butikk over nettet. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Kjøpte den fra nettbutikk i USA. HAdde en kamerat som var i USA, men når jeg ringte han var han allerede på vei til Japan igjen så jeg måtte kjøpe i butikk over nettet. 8681050[/snapback] Kostet det ikke da utrolig mye med tanke på ekstrakostnader når den kom i posten? Er det ikke 25% om verdien er på over 200kr? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Kjøpte den fra nettbutikk i USA. HAdde en kamerat som var i USA, men når jeg ringte han var han allerede på vei til Japan igjen så jeg måtte kjøpe i butikk over nettet. 8681050[/snapback] Kostet det ikke da utrolig mye med tanke på ekstrakostnader når den kom i posten? Er det ikke 25% om verdien er på over 200kr? 8712476[/snapback] Hei, noen nettbutikker skriver lavere pris på pakkene. Ellers, BD filmer fra nettbutikker i USA og skandinavia som er i amerikansk Sone A koster fra 100 til 160-170 kroner stort sett. Da kommer du under momsgrensen. Bestiller du fra f.eks http://highdefdvd.com så putter de opptil 6-7 BD filmer i samme pakke, og skriver lav verdi slik at de går igjennom tollen. Da kan du altså bestille flere filmer om gangen uten problem. Andre firma vil sende deg en og en film i stedet for å unngå problemet. Så.. nema problema. Ellers angående Soner på Blu-ray filmer.... Svært, svært mye er sonefritt selv om det står en sone på coveret. Alle filmer fra FOX er låst til sonen som står beksrevet, men alt fra Warner og Paramount, det meste av Lionsgate og alle Sony's katalogtitler (eldre enn 2007 for det meste) virker på alle soner uansett hva som står bakpå. Warner og Paramount har annonsert at de er sonefrie. Det aller aller meste kommer ut i statene før her hjemme. Vil du alikevel kjøpe norske Blu-ray utgivelser til dobbel pris av hva det koster i nettbutikene for amerikanske utgivelser, så er det ofte slik at de er sone A,B,C merket - med andre ord de virker over alt. Sjekk denne siden for uoffisiell liste over en del titler og hvilke soner de virker på: http://bluray.lindsite.dk/ Sjekk også denne for noe av det samme, litt mer utfyllende på en del punkter: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=496872 For å lese siste rapporter og diskusjoner rundt sonefrie BD titler, sjekk denne linken: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....21&page=1&pp=30 Ellers - ikke vent på at noen lager sonefrie BD spillere eller at det kommer en hack som gjør eksisterende spillere sonefrie. BD har vært ute i over et år, og ingen har vært i nærheten av det så langt. Situasjonen nå er annerledes enn ved DVD. Da var det elektronikkprodusentene selv om la inn muligheter for hack i dvd spillerene for å lettere kunne selge samme spiller over landegrensene. Denne gangen er samarbeidet med filmbransjen tettere. Kan jo være at det kommer, men vil tro at det kan ta litt tid. Kanskje. Tekst er fint hvis man har familier og venner som ikke er så gode i engelsk. Har selv en sone B (europeisk) BD spiller pga dette, men har haugevis av sonefrie titler importert fra USA alikevel - filmer som madammen aldri gidder å se alikevel. Tekster kan du uansett velge å skru av og på som før, ja. Når det gjelder spill og utstyr til PS3 så har jeg ikke peiling. Men Blu-ray biten der er som på alle andre BD spillere. NTSC/PAL problematikken kan du glemme totalt nå. HDTV Standarden har samme oppløsning og oppdateringsfrekvenser på begge sider av atlanteren. HD Ready TV støtter 720p og 1080i i både 50 og 60 Hz som standard. Og avspillerne sender i 60hz ut som standard. Og du kan sende dette i enten 720p, 1080i eller evt. 1080p oppløsning. Og da er det bare å velge den oppløsningen TV'n trives best med. (Noen nyere avspillere kan sende 1080p i 24hz også i tillegg, men det er det få TV'er som greier foreløpig uansett, og det er heller ikke noe krav for avspillerene, så alle avspillere MÅ støtte uansett standarden på 60hz.) Løp og kjøp! Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg takker for et utfyllende svar på Blue-Ray Dr.Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hvem vil kjøpe Blu-Ray filmer med norsk tekst? Norsk tekst er jo noe av det mest jalla på hele markedet. Nei gå for en US maskin. Sparer en del penger, får filmene før og engelsk tekst er mer nyttig mtp. læring:) 8663429[/snapback] De med ikke-så-gode-i-engelsk familiemedlemmer vil kjøpe BD filmer med norsk tekst. hehe. Jeg har en bunke med Sone 1 DVD filmer som jeg kjøpte for en del år tilbake jeg var entusiastisk ungkar og tenkte på nesetippen min og mine øldrikkende, filmtittende kompiser mest. Disse sone 1 filmene gidder aldri madammen (som jeg møtte senere) nå se med meg fordi hun skjønner lite av det som skjer. Film er best sammen med andre, men etterhvert som man blir eldre så er det ikke så ofte kompisene har tid til å komme over for film og øl.. de får familie de også.. Så kravene endrer seg.. hehe. Og er det tekst, og man ser alene kan man jo alltids skru det av. MEN, er enig i det dus skriver ellers. Billigere med Sone A filmer, jeg holder engelsken min ved like når jeg ser alene/med kompiser (de gangene de slipper unna bleiskift og Ikea) - og man får filmene før. Kjøper en del Sone A filmer som jeg veit ikke interesserer madammen uansett da - type Sci-Fi og evt. sære krigsfilmer. Sone B filmer er latterlig dyre! Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Såvidt jeg forstår er det riktignok et problem med NTSC vs PAL dersom man IKKE har HDTV (slik tilfellet er for undertegnede). Jeg har en forholdsvis ålreit TV, men hverken HDTV eller HDready. Konsekvensen av dette må vel bli at jeg ikke får til å spille spill kjøpt i Europa? Finnes det noen fiks til dette, eller må man bare velge? Setter pris på om jeg kan få rask tilbakemelding på dette, er i Singapore nå og har svært seriøse planer om å plukke opp en PS3 i morgen . Har vært ute og kikket i dag, og får en PS3 med to kontrollere og to spill (f.eks. resistance og genji) til 884SGD x 4 kroner per SGD = 3500 kroner. Lite å si på akkurat den, men det smo gjør at jeg fortsatt har litt tvil er at spilleren er låst til NTSC. Såvidt jeg har registrert støtter de aller, aller fleste nyere TVer (dvs, TVer produsert i løpet av de siste tre-fire årene) både PAL og NTSC, så det er vel bare spill kjøpt i Norge som kan by på problemer... Uansett er det vel bare å kjøpe den og legge den ut på QXL hvis den ikke funker på TVen min . Er det noen som har noen andre innspill til ting jeg bør tenke på før jeg kjøper? Skal be om å få teste alle komponentene (spill, spaker og PS3) før jeg kjøper. Er det noen andre ting som er spesielt feilutsatte, slik som f.eks. WLANet-støtten? På forhånd takk for alle svar - og en enda større til de som kommer i løpet av rundt 12 timer fra nå :!: . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå