666=TRIPPLE-SEX Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Hei, tenkte at jeg skulle mekke en liten dokumentar filmen om uteliv her i Norge til helga, og jeg lurte på om det er noen som vet om det er forbudt å filme der? Tenkte å dra dit mens det var masse mennekser der, finne en random dritings fyr å intervjue han litt. Etter det så tenkte jeg på å intervjue på dørvakta og de ansatte da også videre utover det her så er de konkrete spørsmålene mine altså: Er det lov til å filme inne? Er det i såfall mulig å skaffe tillatelse på det? PS: Gode tips setter jeg pris på når det kommer til dette og dersom jeg har feilposta detta så beklager er ganske trøtt nå. Endret 20. mai 2007 av 666=TRIPPLE-SEX Lenke til kommentar
Faris Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det kommer vel helt an på hvor denne dokumentaren skal vises. Skal den vises offentlig må du ihvertfall ha skriftlig tillatelse fra de personene du skal intervjue, evt. er du jo ikke nødt til å vise ansiktene deres. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så lenge intervju objektene lar seg intervjue så anser jeg det som en tillatelse til at opptaket også blir sendt. Lenke til kommentar
cerion Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så lenge intervju objektene lar seg intervjue så anser jeg det som en tillatelse til at opptaket også blir sendt. 8661074[/snapback] De kommer til å være fulle? Fulle folk er ikke kjent for å være de skarpeste knivene i skuffen. Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 De kommer til å være fulle? Fulle folk er ikke kjent for å være de skarpeste knivene i skuffen. 8661211[/snapback] Men morsomme og oppfinnsomme er de ^^ Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det minner meg om reportasjen til Sigrid i Rikets Røst.. noen som husker den? der hvor hu besøkte ølteltet til studenter ved universitet i oslo eller noe i den duren på en lørdagskveld.. folk var jo så sørpe at de ikke husket hva de studerte en gang.. rimelig festlig Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ta kontakt me de som jobber/eier baren og forklar prosjektet ditt. Spør om å få intervjue dem også. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Og på hvilken måte gjelder Vær Varsom-plakaten for en vanlig sivilist? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Presseetikken gjelder hele den journalistiske prosessen, fra innsamling til presentasjon av det journalistiske materialet. Mulig det ikke gjelder for privatpersoner. Vet ikke, jeg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Vær Varsom-plakaten gjelder bare for personer som jobber i media som er tilknyttet en organisasjon som igjen ligger under Norsk Presseforbund. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Å, ja. Dummet meg litt ut på den der da. Men for å prøve å ro meg litt tilbake, så er deg vel en grei sak å tenke på, uansett? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ja, den er fin som retningslinjer, men du er ikke pålagt å bruke den. Problemet her er jo at selv om man ikke kan straffes etter Vær Varsom-plakaten har man et velfungerende lovverk, og i aller verste fall kan saken ende i rettssystemet. Lenke til kommentar
msparco Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 I hvilken forbindelse skal du lage denna reportasjen? Skoleprosjekt? Hvis du har andre valgmuligheter så ville jeg gått for noe annet. Det er veldig vanskelig og intervjue barn,fulle folk og helt til slutt (som regel, når folk er edru) er det vanskelig å få folk til å stille opp, men du vil nok ikke få dette problemet når de er edru. Lenke til kommentar
666=TRIPPLE-SEX Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 I hvilken forbindelse skal du lage denna reportasjen? Skoleprosjekt? Hvis du har andre valgmuligheter så ville jeg gått for noe annet. Det er veldig vanskelig og intervjue barn,fulle folk og helt til slutt (som regel, når folk er edru) er det vanskelig å få folk til å stille opp, men du vil nok ikke få dette problemet når de er edru. 8665521[/snapback] Nei asså det var bare en impulshandling jeg tenkte på og blir den bra så kan den komme godt med til kompis av meg som går på media. Målet er å finne ut hva en gjennomsnittsperson bruker på en kveld på en bar og evt. hvor stor omsetninga er på et populært utested. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 skal du filme på et utested må du nok ha tillatelse fra utestedet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå