lavoll Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Maks budsjett for kjøpet er 5000 kroner. Den skal kobles til et stereoanlegg som består av følgende: Stereo. Ein fin NAD (ikkje av de billigste, kjøpt brukt for 2 år siden, så den er nok 6-7 år gammel) Monitor Audio Mark 1 (Litt usikker på navnet på disse. Små i størrelse. 6" mellomtone, gullbelagt diskant). Rommet er på ca 20 kvadratmeter, men det kan godt hende dette flyttes til stue over sommeren. Skal brukes til både musikk og film, ca 50/50, 2 kanaler. Høytalerene er veldig "ærlige", farger ikkje lyden i det heile tatt, men mangler bass, ivertfall til film, og ved lavere volum. Eg befinner meg i Oslo, så viss nokon veit om brukt utstyr, ta kontakt! Hittil har eg egentlig kun sett på (ikkje høyrt): REL Quake. Takk for svar! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) gah! REL Quake <3 Pappa har den subben. Må si at jeg er veldig imponert over bassen fra den 8" som er i der. Spiller veldig dypt og med god punsh! Helt klart å anbefale. Eller så har jeg en Tannoy S-Sub 15 som ikke er i bruk. Men den er ganske stor og klumpete da. Tenker siden du har sett på Quake som er en liten sub så er kanskje ikke det aktuelt? Send meg en PM hvis du skulle være innteresert. Endret 21. mai 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har en 15" Dali sub med 550W integrert forsterker på knappe 8 kvm. Jepp, det er ikke ideelt, men har planer om større boareal en dag. Kjøp sub etter størrelse på rommet. En kjapp 10-12 er ofte bedre enn en slow 15. Men om man vil ha de helt store fysiske opplevelsene med lyden så må man opp på rundt 12-15 tommer. Pass på at suben går lavt nok på frekvensområdet. Ingen vits å stoppe på 50 hz på tur nedover. Bare heng litt på hifiklubben.no eller lignende og les på de forskjellige varene så finner du fort noe som passer deg og dine behov. Lyd er en subjektiv ting Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ikke nødvendigvis 10-15" er ideelt.. Ofte en 8" gjør vesentlig bedre jobb en de større subbene:) Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det som virker ideelt med Rel Quake er dens gode muligheter for å koble den rett til høytalerutgangene, og koble høytalerene til subben igjen. Er glad i ufarget, presis lyd. Synes det er veldig gøy å høyre electronica og rock (RATM, Smashing Pumpkins, Pantera etc) på eit anlegg som spiller veldig presist. Dette er meir til lytting enn fest, for å sei det slik. GnoMiz: Skal lese meg opp på den subben og tar snart kontakt! Hyggelig! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg liker Bowers & Wilkins ASW600 svært godt. Dette er en 10" på 150w, men det som skiller den ut er at hele konstruksjonen er lukket og fungerer som et trykkammer. Lyden er stram og linær siden det ikke er noen refleksporter som prøver å "booste" enkelte frekvensområder eller lage irriterende port-puste-lyder. B&W slipper en ny version av ASW600 som en del av sin oppdatering av hele 600-serien. Modellen som erstatter ASW600 heter ASW610 og har bl.a ny klasse D-forsterker. Endret 22. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Den ser jo interessant ut. Kanskje det er mulig å få avslag på ein utgåande ASW600. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Bor du i nærheten av Trondheim kan du få titte på min. Jeg vurderer å bytte den ut med nye ASW610 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Eg befinner meg i Oslo, så viss nokon veit om brukt utstyr, ta kontakt! 8659676[/snapback] Tror det blir litt langt skag1 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Ah, beklager. Jeg må begynne å lese førsteinnleggene i sin helhet. Men om portede konfigurasjoner frister mest er kanskje SVS noe å prøve seg på. De største modellene til SVS får utrolig mye skryt, men jeg vet ikke om de mindre modellene til ~5000,- lever opp til SVS-navnet de og. Men kan være verdt å undersøke. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 men jeg vet ikke om de mindre modellene til ~5000,- lever opp til SVS-navnet de og. 8673388[/snapback] Det gjør de. SVS PB10 f.eks. er jo regnet som mer eller mindre ubestridt i sin prisklasse. Hvis dette blir for dyrt er det ofte XTZ som blir trukket frem i prisklassene under. Disse ser også svært bra ut i sort pianolakk. Merk at SVS PB10 ikke har delefilter, så med en vanlig stereoforsterker vil du måtte supplere med et eksternt filter. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg liker Bowers & Wilkins ASW600 svært godt. Dette er en 10" på 150w, men det som skiller den ut er at hele konstruksjonen er lukket og fungerer som et trykkammer.Lyden er stram og linær siden det ikke er noen refleksporter som prøver å "booste" enkelte frekvensområder eller lage irriterende port-puste-lyder. B&W slipper en ny version av ASW600 som en del av sin oppdatering av hele 600-serien. Modellen som erstatter ASW600 heter ASW610 og har bl.a ny klasse D-forsterker. 8669410[/snapback] Støtter opp om lukket sub, gir veldig presis og jevn lyd. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Maks budsjett for kjøpet er 5000 kroner.8659676[/snapback] Den ser jo interessant ut. Kanskje det er mulig å få avslag på ein utgåande ASW600. 8669766[/snapback] Du trenger ikke å sprenge budsjettet ditt for en splitter ny ASW610, altså den oppgraderte versionen av ASW600 med ny og kraftigere klasse D-forsterker. Når ASW610 blir tilgjengelig i butikkene kan du anskaffe en slik en til 4800,- hos Hifiklubben. Sjekk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå