Gå til innhold

Feedback til en bokhandelside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, grøss. Dette var grusomt.

Jeg vil ikke ha Ibsen repeterende i bakgrunnen på en webside uansett hvor stor nasjonalist jeg er. Jeg har 1600x1200 oppløsning og ser 86 stk Ibsen. Hvorfor?

Jeg likte bedre originale vatnebok.no da jeg synes det var nok med 1 stk Ibsen. I tillegg er jo menyen til orig. lettere å forstå og finere (!).

Kodemessig er den dårlig. CSS-en er dårlig og unødvendig stor. Tabeller? Jeg ser da ingen tabeller? Jeg ser ett h1-element, en uordnet liste og noen paragrafer.

Nei, for å forbedre den må du lære deg HTML/CSS og design fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha Ibsen repeterende i bakgrunnen på en webside uansett hvor stor nasjonalist jeg er. Jeg har 1600x1200 oppløsning og ser 86 stk Ibsen. Hvorfor?

Ibsen er i logoen til bokhandelen, og jeg har lagt han i bakgrunnen for å fylle ut med noe, slik at det ikke bare blir helt hvitt... Men mener dere at jeg skal fjerne den?

Jeg likte bedre originale vatnebok.no da jeg synes det var nok med 1 stk Ibsen. I tillegg er jo menyen til orig. lettere å forstå og finere (!).

Hva skal forbedres i menyen? Hvorfor mener du at den gamle er bedre?

Kodemessig er den dårlig. CSS-en er dårlig og unødvendig stor. Tabeller? Jeg ser da ingen tabeller? Jeg ser ett h1-element, en uordnet liste og noen paragrafer.

Hva mener du med at CSS-en er dårlig og unødvendig stor?

Hva mener du med tabeller?

Hva er dårlig med kodingen?

Kan jeg få noe spesifikt, slik at jeg har noe å jobbe med?

Jeg vil si at filene har filendelsen php fordi jeg bruker include istedet for frames, og derfor ser dere kildekoden som uryddig...

Lenke til kommentar
Ibsen er i logoen til bokhandelen, og jeg har lagt han i bakgrunnen for å fylle ut med noe, slik at det ikke bare blir helt hvitt... Men mener dere at jeg skal fjerne den?

Det er meget forstyrrende og gir ikke særlig følelse av at det er en bakgrunn.

Hva skal forbedres i menyen? Hvorfor mener du at den gamle er bedre?

Menyen har jo lite luft og er kjedelig. Jeg skjønner ikke opplegget med de vertikale rammene som går helt ned til footer, men stopper før. I tillegg er jo den rimelig fattig og kjedelig med tanke på utseende. Få inspirasjo fra f. eks. http://cssmania.com ;)

Hva mener du med at CSS-en er dårlig og unødvendig stor?

Hva mener du med tabeller?

Hva er dårlig med kodingen?

Kan jeg få noe spesifikt, slik at jeg har noe å jobbe med?

Jeg vil si at filene har filendelsen php fordi jeg bruker include istedet for frames, og derfor ser dere kildekoden som uryddig...

8660989[/snapback]

I CSS-en deklarerer du seks ganger at du ønsker cambria som skrifttype (cambria er ikke default win xp/2000 font, så hvorfor?) og fem ganger at "disse elementer skal være svart", når du heller bør definere at "disse elementer skal ikke være svart" når siden i utgangspkt er helt svart.

CSS skal i tillegg definere all stil på siden. CSS er ikke der bare for å definere "litt av siden" slik at du kan bruke "align=center" og "bgcolor=#FFFFFF" inline som du vil.

Hva jeg mener med tabeller? Tabeller skal KUN presentere tabulær data, ikke en bokhandelside.

For nybegynnere, er det utrolig viktig å begynne på nettsteder som http://htmldog.com for å få et grunnlag å jobbe videre på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var rett og slett horribelt.

Både design og bruk av kode er ganske elendig, det hele minner egentlig om et eller annet rot satt sammen på midten av 90-tallet.

En positiv ting man kan si om siden, er imidlertid at du ikke bruker frames, noe som er tilfellet på vatnebok.no. Men foruten det - no, no.

PS: Jeg prøver ikke å virke nedlatende e.l., jeg sier bare hva jeg mener.

Ellers har @Moonshine gitt deg flere gode tips du burde se nærmere på, spesielt burde du ta turen innom htmldog.com, for å lære litt elementær html/css.

Botton line: Hadde jeg vært deg, hadde jeg, etter fornyet html/css kunnskap, begynt helt på nytt - altså fra scratch. Husk, at en side som det det der trekker trolig ikke til seg kunder. For å bruke meg selv som eksempel, hadde jeg aldri en gang vurdert å bruke den siden som bokhandel, så lenge den ser ut som en suppe fra 1992.

Lykke til.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...