Bakke Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Ganske sikker på at jeg vil fortsette med å lære C++ nå Lenke til kommentar
ZephyroX Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 etter du er ferdig med guiden ville jeg prøvd å lage et mer avansert program. (må innrømme har ikke lest guiden enda) men du kan alltids prøve å lage en enkel http server eller noe slikt. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Ettersom jeg sikkert går for C++ leser jeg sikkert ikke guiden til Jaffe ferdig (selv om jeg nesten var det). Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg tror det er lurt av deg å gå for C++. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jepp, støtter opp om C++ i ditt tilfelle. I tillegg til å være objektorientert (som jeg forøvrig ikke kunne levd uten ), vil jeg påstå saker som for eksempel strenger og tabeller er en god del lettere å få taket på for en nybegynner i C++ gjennom STL-klassene (std::string og std::vector i mitt eksempel). Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg ville også satset på c++, men prøv også og få med deg hva som skjer "bak" c++ koden og da kan det være greit å lære seg hvordan man gjøre det i C. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Enig med Giddion. Det er greit å vite hvordan man f.eks. lager en linked list, enkel sortering, string-håndtering, o.l. I Accelerated C++ lager man faktisk en vektor-klasse, noe jeg syntes var ganske lærerikt. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er ikke vanskelig å lære seg C++ først da. Men Jeg mener jeg leste helt i begynnelsen av det er litt gammeldags, hvilket det er.. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 start med med c++ du, selv har jeg startet med visual basic etter drevet litt med c++. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 start med med c++ du, selv har jeg startet med visual basic etter drevet litt med c++. 8803255[/snapback] Er ikke det et liiiite steg tilbake? Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er ikke det et liiiite steg tilbake? 8803278[/snapback] hehe mulig det, men drivet å prøver forskjellige programmeringspråk for tiden, skal snart begynne med java Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er ikke det et liiiite steg tilbake? 8803278[/snapback] hehe mulig det, men drivet å prøver forskjellige programmeringspråk for tiden, skal snart begynne med java 8803449[/snapback] Å prøve å lære mange programmeringsspråk på en gang er vel det dummeste man kan gjøre, siden man da lett blander språk og egentlig ikke lærer stort (i alle fall ikke nok for å få et inntrykk av språket.) Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Å prøve å lære mange programmeringsspråk på en gang er vel det dummeste man kan gjøre, siden man da lett blander språk og egentlig ikke lærer stort (i alle fall ikke nok for å få et inntrykk av språket.) 8803471[/snapback] joda, jeg vet det, jeg byttet språket etter god stund, vil se hva som passer til mitt behov, akkurat nå er visual basic jeg liker best. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Starta selv rett på C++ og har ikke jobbet for mye med C så kan ikke uttale meg egentlig. Men C++ var lett å lære seg. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg har jobbet en del med C++ i år. Tenkte å gå over på Ruby nå. C++ er utrolig greit å lære seg fordi det finnes så mange tutorials på nettet. Lenke til kommentar
................... Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg har jobbet en del med C++ i år. Tenkte å gå over på Ruby nå. C++ er utrolig greit å lære seg fordi det finnes så mange tutorials på nettet. 8806083[/snapback] Ruby er vel server scripting? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er enig i at C++ ikke er veldig vanskelig å lære hvis man virkelig går inn for det. Jeg starta også rett på C++, og jeg angrer ikke. Mr. Bakke: Ruby kan brukes til server-side scripting. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg har jobbet en del med C++ i år. Tenkte å gå over på Ruby nå. C++ er utrolig greit å lære seg fordi det finnes så mange tutorials på nettet. 8806083[/snapback] Ruby er vel server scripting? 8806347[/snapback] Såvidt jeg vet er Ruby et "general purpose"-språk? EDIT: staalezh var før meg Endret 7. juni 2007 av Jaffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå