Gå til innhold

Voksen og seriøs anime - hva er best?

Anbefalte innlegg

Alle postene hitil om seriøs anime har vært rotete.

hold denne rydding og fin

Denne posten har 5 regler.

1. Ikke post uten en anbefaling

2. Ikke post en anbefaling på noe som allerede er anbefalt

3. Du må ha med bilder (gjør det mer interesant)

4. Ta gjerne med navn på serier som kan minne om den du anbefaler og terningkast på serien.

5. Ikke diskuter anbefalingene.

(reglene stjålet av Akan, takk) :thumbup:

Endret av SleepHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært fint om du definerte hva du mener med "seriøs anime" litt tydligere. Men jeg anbefaler deg etter hva jeg tror du mener:

Monster

Serien følger dr. Kenzo Tenma (天馬賢三), nevrokirurgen, mens han forfølger en ung psykopat kjent som Johan. Fortellingens progresjon strekker seg gjennom et rikt antall steder: Det hele starter i Düsseldorf i Tyskland, passerer gjennom Berlin, Frankfurt, Wiesbaden, polske byer, Budapest, byer i Tsjekkia og en rekke andre byer og landsbyer.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kenzo Tenma jobber på Eislerhospitalet, hvor han blir satt høyest av alle kirurgene som jobber der. Han er også forlovet med direktørens datter, Eva Heinemann, noe som gjør at han også er nærmere direktøren enn andre. Men han har et moralsk dilemma:

Eisler prioriterer høytstående pasienter framfor gjennomsnittspasienten på grunn av pengegavene. En dag kommer en gutt med en kule i hodeskallen, Johan Liebert, til sykehuset sammen med sin mentalt forstyrrede søster, Anna. Mens Tenma forbereder seg på operasjonen, kommer borgermesteren som nettopp har fått et slag også inn på hospitalet. Det blir lagt press på Tenma til bryte av operasjonen for å operere borgermesteren. Tenma bestemmer seg for å trosse ordre og fortsetter operasjonen av Johan. Johan blir reddet, men samme natt dør borgermesteren. Tenma blir fortalt at han ikke kan vente seg noen flere forfremmelser, at han sitter fast i den stillingen han allerede er i. Han kan heller ikke overføres til noe annet sykehus. Alle dører er altså lukket for ham på grunn av direktørens pengegriskhet.

Da Tenma betror seg til Johan, og det glipper ut av ham at slike som direktøren heller burde vært døde. Neste morgen blir direktøren og hans to nærmeste medarbeidere funnet døde, drept med legemidler. Og den eneste som som har noe å vinne på dette mordet, er Tenma....

Teksten over er hentet fra Wikipedia

1548.jpg

Serien består av 74 episoder.

Dette er en veldig intelligent og spennende serie, som viser at man ikke trenger monstre eller andre overnaturlige ting for å gjøre en serie til bra action. Det er mange action-elementer med i serien, men den kategoriseres vel hovedsakelig som en dramaserie.

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det er mange Animes som har som er seriøse men hvis du skal ha Manga så blir det ikke like let å finne, av de som ikke tilhører Manga så må jeg si at Final Fantasy Unlimtid er lit seriøst men om det er voksen serie eller ikke nå i nyere dager vet jeg ikke men det var det før. Den er ganske gammal men er lit avangsert da. Av mangane så er det ikke like let, er nok kanskje Elfen Lied eller Dragonball ikke Dragonball Z. Kanskje Fate Stay Night.

Kommer vell an på hva man ser på som seriøst da, hvis man ser det på flere vinkler man ser på så er det mange som er seriøse da Trigun er en lit vanskelig måtte å se på som seriøst men det er faktisk det, samma er det med Hunter X Hunter.

Det er kanskje ikke alle av dem som er voksen serier men det er nesten ingen voksen serier med mening i det hele tatt heller da.

Kanskje du ser det på en annen måtte en det jeg gjør men jeg liker dem ikke så jeg ser ikke på dem som bra Animes heller... Kanskje det bare er meg, men det er sånn jeg er.

Lenke til kommentar

Siden noen var tatt så sier jeg:

1536.jpg

1. DragonBall Z

Kan dessverre defineres som en "ikke" voksen serie, men fordi at noe innhold er litt vel voldelig og blodig så kaster jeg den med.

DragonBall Z er en super mega power serie der visse karakterer har nok makt til å sprenge universet flere ganger.

Å dere kan faktisk en liten "CAM rip" for de som faktisk ikke har sett det før <.<

Se filmen hos Youtube

484080473_e202c7998d_o.jpg

2. Ergo Proxy

Genialt Bra :)

Faktisk veldig god å kreve litt tankekraft når man skal se på. Sci-Fi thriller i post-apocalyptic fremtid med roboter også. Å berta som er med i serien er banging.

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar

Paprika er sjukt bra. En seriøs og dyp animefilm med et godt soundtrack.

paprika1.jpg

Handler om en oppfinnelse som heter DC-mini som gjør at psykologer kan gå inn i hjernen til pasienten når de drømmer. dessverre har DC-mini uante muligheter og finner veien til feil hender.

----------------------------

neon_g18.jpg

Neon Genesis Evangelion

Året er 2015, halve sivilisasjonen er allerede døde og de overlevende står ansikt til ansikt med utryddelse. Det blir opp til NERV å redde dagen.

Fantastisk animeserie med dybde og seriøsitet. Har vel nærmest blitt en kult-klassiker?

(viktig at man ser "End of Evangelion" filmen etter å ha sett episodene, da denne gir svar på mange spørsmål)

----------------------------

anime_70.jpg

Berserk

Handlingen er lagt til middelalderen og hovedpersonen heter "Gatts". Serien er først og fremst en action serie. Men et godt script, bra kutting og ikke minst en enestående story gjør at denne animeserien leverer et råbra sluttprodukt.

dessverre så er ikke animeserien komplett, da sesong 1 leder inn til mangaen. Og det ser ikke ut som det kommer noen videre animering. :(

Endret av Delroton
Lenke til kommentar
Det er mange Animes som har som er seriøse men hvis du skal ha Manga så blir det ikke like let å finne, av de som ikke tilhører Manga så må jeg si at Final Fantasy Unlimtid er lit seriøst men om det er voksen serie eller ikke nå i nyere dager vet jeg ikke men det var det før. Den er ganske gammal men er lit avangsert da. Av mangane så er det ikke like let, er nok kanskje Elfen Lied eller Dragonball ikke Dragonball Z. Kanskje Fate Stay Night.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Det er da vitterlig vesentlig lettere å finne "seriøs" manga enn seriøs anime? Jeg har lest endel Mange som er "seriøs" og noe av det er bra også, på anime-fronten er det derimot relativt tynt.

AtW

Lenke til kommentar

Serei no moribito er vel ingen direkte barnslig anime og tror den vil falle godt i smak for de som liker seriøse serier...

Juuni Kokki er jo helt OK men jeg syns animasjonen er relativt dårlig...

Har ikke sett så mye av GunGrave men det ser vel ut som en action-anime som er seriøs nok og ser spennende ut....

Lenke til kommentar
Serei no moribito er vel ingen direkte barnslig anime og tror den vil falle godt i smak for de som liker seriøse serier...

Juuni Kokki er jo helt OK men jeg syns animasjonen er relativt dårlig...

Har ikke sett så mye av GunGrave men det ser vel ut som en action-anime som er seriøs nok og ser spennende ut....

GunGrave er egentlig ganske seriøst da, og det er en bra Anime også til og med.

Lenke til kommentar
FAMILY GUY er den beste anime akkurat no for tida meina eg... :thumbup:

Med The Simpsons på ein god andre plass

Oh lord... Når har du tenkt å slutte?

Hmm kva du meina me å slutte?, slutte me kva??

Eg meina Family Guy er det/den beste animen som er å sjå på no for tida..

Lenke til kommentar

Anime -> Japansk, ofte basert på manga, Cartoons -> Amerikansk, ofte basert på tegneserier (blad)...

Tegnemåten er forskjellig og innholdet er ofte det også... Det er vel det jeg vil si er største forskjellen...

Det er to forskjellige kategorier, like it or not.

Lenke til kommentar
Anime -> Japansk, ofte basert på manga, Cartoons -> Amerikansk, ofte basert på tegneserier (blad)...

Tegnemåten er forskjellig og innholdet er ofte det også... Det er vel det jeg vil si er største forskjellen...

Det er to forskjellige kategorier, like it or not.

Eg don't like you or it :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...