Formica Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Dette er sikkert et dumt spm. Men etter litt leting i bios finner jeg ingen steder hvor jeg kan justere hastigheten på cpu fan og system fan. Grunnen til at jeg må gjøre dette er at programmet pc alert kommer med alarmer hele tiden om hastigheten på viftene. En annen ting, er det noen som vet ideel hastighet på en p4 2,4 boxed? Hovedkortet mitt er msi 845ge max Lenke til kommentar
hva_som_helst Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke at man kan justere viftehastigheten i BIOS. I så fall har jeg kastet bort noen timer på å lage viftekontroller. Hvis du har koblet viftene rett på hovedkortet, da går viftene for fullt. ( Forutsatt at det ikke er mulig å justere i BIOS). Hvis du da får alarm for lav hastighet, tror jeg det er en justeringssak i programmet 'pc alert'. Vanskelig å si noe om ideell hastighet. Det beste er vel å justere hastigheten etter temperaturen. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Du kan stille hastigeheten på vifta ved å stille på volten inn til vifta, men over en kort stund vil den ryke så jeg anbefaler ikke å gjøre det! Det er ingen muligheter å gjøre det på ditt system uten at noe går cheis. Min vifte sviver på rundt 2400 - 2800rpm, din sviver vel litt fortere men ikke mye. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 http://www.almico.com/speedfan.php Speedfan klarer å styre prosessorvifta mi. Bent Lenke til kommentar
Gef Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvordan downloader du det fra den siden?? Finner ikke filen har sis 648 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 HALLO!!! Folkens da.......:-) Når du bruker PCAlert, så må du justere alarm set- pointene dine i selve PCAlert- programmet. Viftene dine får du ikke styrt via BIOS, og ikke via PCAlert heller. Skal du ha viftestyring må du enten kjøpe en Rheobus eller noe lignende. Enten det eller du må kjøpe vifter som har innebygd styring. Hvis det er alarmene i PCAlert som plager deg, så dra "sliderene" for de enkelte viftene dine til lavere "Set-point", og da slipper du disse alarmene dine. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Speedfan: http://www.almico.com/speedfan407.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå